Forstilling NG900 - klakkelyder
Lagt inn: 11 jul 2012, 17:57
Hei
Er bortreist, og har lagt merke til klakkelyder den siste uka fra forstillingen, spesielt venstre side, på min NG 900, 1997-modell. Dette kommer særskilt ved kraftig krenging, eller store hull i veien (i lav fart). Lyden er ikke spesielt høy eller framtonene, og kan forsvinne i lyden av grussprut i skjermene på grusvei.
I og med at jeg ikke har hørt lyder derfra tidligere (bilen er i skrivende stund gått 247 500) - regner jeg med at det er slark som har oppstått i en eller annen, eller flere foringer i forstillingen, som ikke tidligere er byttet.
Har søkt rundt, og finner ingenting om mitt spørsmål: Vil det "statistisk-sett" medføre slitasje som kan gå løs på andre ting, eller medføre noe "fare" ved å kjøre ca. 2600 kilometer? Har jekket opp bilen her jeg er og det er ingenting å kjenne, så det er i starten, men lurer litt på om jeg må finne meg et verksted her før jeg drar hjem, eller kan kjøre hjem, bestille og bytte selv (som blir enklest for meg).
Dessuten, hvordan ser jeg det på foringen at den er slitt, eller bør de fleste byttes i og med at bilen er gått et stykke?
Takk
Er bortreist, og har lagt merke til klakkelyder den siste uka fra forstillingen, spesielt venstre side, på min NG 900, 1997-modell. Dette kommer særskilt ved kraftig krenging, eller store hull i veien (i lav fart). Lyden er ikke spesielt høy eller framtonene, og kan forsvinne i lyden av grussprut i skjermene på grusvei.
I og med at jeg ikke har hørt lyder derfra tidligere (bilen er i skrivende stund gått 247 500) - regner jeg med at det er slark som har oppstått i en eller annen, eller flere foringer i forstillingen, som ikke tidligere er byttet.
Har søkt rundt, og finner ingenting om mitt spørsmål: Vil det "statistisk-sett" medføre slitasje som kan gå løs på andre ting, eller medføre noe "fare" ved å kjøre ca. 2600 kilometer? Har jekket opp bilen her jeg er og det er ingenting å kjenne, så det er i starten, men lurer litt på om jeg må finne meg et verksted her før jeg drar hjem, eller kan kjøre hjem, bestille og bytte selv (som blir enklest for meg).
Dessuten, hvordan ser jeg det på foringen at den er slitt, eller bør de fleste byttes i og med at bilen er gått et stykke?
Takk