Kriseløsning på bremser foran, er Biltema ok?

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
wanvik
1.2 bar
1.2 bar
Medlemsnummer: N2189
Bil: '07 9-5 2.0t Biopower Estate
Sted: Trondheim

Kriseløsning på bremser foran, er Biltema ok?

Legg inn av wanvik » 10 sep 2012, 09:47

Nå har "godbremsene" til 9-5'en min vært inne til overhaling siden tidlig august, og jeg synes ikke jeg kan vente stort lenger nå, og lurer på å sette sammen en kriseløsning for å få til å kjøre bilen...
Har 360mm/6-stemplede WP Probrakes foran, men jeg fikk også med originale bremser når jeg kjøpte bilen.
De originale bremsene har ligget i eske i noen år, og er ikke akkurat rustfrie.. Skivene er jeg egentlig ikke så veldig bekymret for, tror ikke det er verre enn at det forsvinner etter noen få km, men caliperne er sikkert trege og ekle.
Jeg må uansett kjøpe klosser da dette ikke var med, men tenke det kanskje kunne være bedre med nye calipere enn de som er rust på.
Er det noen her som har prøvd de fra Biltema og vet om de går an å bruke? Forhåpentligvis er det jo kun snakk om noe som skal brukes inntil jeg får på godbremsene igjen, derfor så billig som mulig..

N2411
0.7 bar
0.7 bar
Medlemsnummer: N2411
Bil: 9-5 2.3t Estate / Volvo 940
Sted: Lillehammer/Egersund

Re: Kriseløsning på bremser foran, er Biltema ok?

Legg inn av N2411 » 10 sep 2012, 10:17

Som kriseløsning er det greit. Har opplevd at passformen på calippere fra Biltema er sånn der. En fordel å ha vinkelsliper tilgjengelig da de er veldig grove med masse støpeskjøter som tar inni både her og der. Men det holder ei stund sikkert....det er en grunn til at de er billige.
1999 mod. 9-3 2.0 SE (bruksbil)
1994 Volvo 940 GL (bruksbil) morsom på vinterføre.....
2000 mod. 9-5 2.3t Estate (sommerbil)

Svar