Twinpipe på en 9-5

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Twinpipe på en 9-5

Legg inn av Hjelle, N6 » 06 mar 2015, 12:34

Tnx! Rattet eg har er eit av dei fysste dei tok fram for 9-5, dvs eit ratt med 1 lag skinn. Dei som dei sel no har vel to lag med skinn om eg ikkje huskar feil, noko som gjer det mjukare å halde i. No er 1-lags rattet ein stor forskjell mot det orginale Aero-rattet, men 2-lags rattet er ei heilt anna verden. Dei som har holdt i eit 9-3 Turbo X ratt jamført med eit standard 9-3 Aero-ratt kva forksjelld et er snakk om.
Kan i alle fall anbefale dette rattet på det varmaste, stussar ikkje på å kjøpe eit slikt til framtidige bilar også!

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Twinpipe på en 9-5

Legg inn av Positiv » 06 mar 2015, 13:51

Ja, ser at rattet kommer til sin rett. På bildet du har lagt ut på Garaget.org. :) Så siden jeg skal montere inn et interiør fra en 06 til 10 mod. vil dette rattet passe godt inn. Det er bare det og finne et lyst interiør, som jeg ønsker. Men jobber med saken, så finner vel noe etterhvert :)

Noe slikt. Da jeg vil tro det passer godt, til en imola rød bil. Som skal bli så blank, at man kan speile seg i den. Reiser til Riga om ca. to mnd. for lakkering :)

Bilde


Mvh
Bent

Brukeravatar
frkristiansen
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 468
Registrert: 27 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N-116
Navn: Frode Kristiansen
Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
Sted: 9360 bardufoss
Kontakt:

Re: Twinpipe på en 9-5

Legg inn av frkristiansen » 08 mar 2015, 12:28

.. beklager at jeg legger inn en off topic her.... men siden det var her jeg så bilen din på Garaget Bent, så la jeg merke til at på dett bildet Bilde så står DUMPVALVEN din annerledes en på min, så da blir spørsmålet hvilken veg skal den stå dersom det har noe å si, har det noe å si ? på min så er den koplet til slik at vakumslangen peker fremover.... :roll:
Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv

Positiv
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 567
Registrert: 03 jan 2014, 22:18

Re: Twinpipe på en 9-5

Legg inn av Positiv » 08 mar 2015, 13:30

Har egentlig ingen anelse, Frode. Utover at når jeg googler emnet, ser det ut til at jeg har riktig vei. Vet ikke. Men det må vel være en grunn til at den skal stå den ene eller andre veien. Men ser frem til at en som har greie på det, som leser tråden, kan gi oss et svar.

https://www.google.no/search?q=saab+9-5 ... il&imgdii=_


En ting jeg har merket, er at min dump, peser noen ganger ved pådrag, og andre ganger ikke. Så hva kan være grunnen til det?


Mvh
Bent

Svar