Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
believe93
Innlegg: 22
Registrert: 25 jul 2015, 17:08
Navn: erik

Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Legg inn av believe93 » 25 jul 2015, 17:17

Hei

Grunnet mye heng i bremsestempel framme på venstre side av bilen(førerside) bestemte jeg meg for å sjekke hva det kunne komme av.
Så jeg skrudde av begge gliderane, di såg foresten bra ut, pussa rundt kontaktflatene på bremseklossane, og pumpa stempelet ett stykke ut og reingjorde for det lille av rust og skit som var der. Jeg såg att avskraperen på stempelet var veldig morkna og til og med hol i, så dette må bli ordnet.. Uansett så skrudde jeg da på igjen calipperen og fjerna alt av verktøy... satte på hjulet og skulle starte bilen, men den ville ikke starte ??

Fikk masse feilmeldinger opp,, abs, bremser osvosv.. Jeg hører startmotor klikke men ikke noe mer... Bilen hadde strøm på da jeg skrudde slik at jeg kunne rotere hjulet slik jeg ville ha det, dette var vell kanskje problemet også :(

Hvor er diagnosekontakten på min SAAB 9-3 1.9TiD slik at jeg hværtfall kan begynne med å se hvilke feilkoder jeg har fått..... ??

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 jul 2015, 19:07

Diagnosekontakta er under rattet, i knepanelet der. Men løysinga er ikkje so enkel at batteriet ditt er tomt då? Då vil en jo ofte få endel rare feilmeldingar på desse bilane har eg sett.

believe93
Innlegg: 22
Registrert: 25 jul 2015, 17:08
Navn: erik

Re: Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Legg inn av believe93 » 25 jul 2015, 19:27

Heldig som eg er kan eg bruke jobben min sitt utstyr hele tiden, og denne gangen hadde eg med meg en kompis og startkabler.. vips så startet den :) Helt fantastisk.. At jeg skulle være så heldig ?!-- Nå funker V.F bremsecalipter fantastisk også,, selvom jeg må kjøpe meg nye avskrapere.. :)

Hvor er det dere kjøper nye deler til saab bilene deres ?... Jeg har hatt saab i 1år ish nå og for en fantastisk bil :)

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 jul 2015, 19:54

Personliga handlar eg stort sett hjå den lokale Saab-forhandlaren om eg treng delene kjappt, er det ting som kan vente handlar eg stor sett hjå maptunparts.no eller neobrothers.co.uk

believe93
Innlegg: 22
Registrert: 25 jul 2015, 17:08
Navn: erik

Re: Bilen starter ikke etter sjekk av V.F bremsecaliper.

Legg inn av believe93 » 13 aug 2015, 23:27

Hei igjen :)

Jeg skal nå skifte alle demperene mine tenkte jeg, da tårnlageret på di er dårlige og siden di nå har rulla 160 000km så tenker jeg bare å skifte dem.
Hvor får jeg kjøpt komplette støtdempere ? .. Har tidligere skiftet støtdempere men liker ikke helt å komprimere fjørene, hehe.
Jeg såg på neobrothers.co.uk men fant bare 9-3 98-02.. Og jeg har saab 9-3 2005modell.

Noen som har link til komplette støtdempere framme venstre og høgre side, originale :)
Noen som i samme sleng har link til demper og fjører bak venstre og høyre side ? :)

Erik

Svar