Bolt innfestning indre foring bakre stabilisatorstag (9-5)

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
anders123
Innlegg: 2
Registrert: 30 apr 2016, 15:56
Navn: Anders

Bolt innfestning indre foring bakre stabilisatorstag (9-5)

Legg inn av anders123 » 30 apr 2016, 16:16

Hei, jeg har fått en anmerkning på innfestning av indre foring på bakre stabilisatorstag venstre side på en 9-5 99-modell. Planen var å prøve å fikse dette selv og i samtidig skifte foringene. Jeg fikk løsnet høyre side uten større problem men på venstre spinner bare bolten (den andre siden av bolten er helt rund). Jeg fikk tak i ny mutter og tenkte å fjerne den gamle med en mutterklyver, det funket ikke.

Etter en del trøbbel fikk jeg av bolten (i tre biter), braketten og foringen.

Nå er det store spørsmålet hvilken bolt skal jeg bruke for å få festet det igjen? Har hørt med saab-verksted og de hadde ikke dette.

Mvh. Anders

Brukeravatar
Kristian N2215
Overload!!!
Innlegg: 1715
Registrert: 24 jul 2011, 13:47
Medlemsnummer: N2215
Navn: Kristian
Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll

Re: Bolt innfestning indre foring bakre stabilisatorstag (9-5)

Legg inn av Kristian N2215 » 01 mai 2016, 09:05

Den bolten som sitter der originalt har som du sier rundt hode, men har splines slik at når den presses inn i braketten så sitter den og går ikke rundt.
Hvis du har fjernet denne så er det bare å erstatte den med en vanlig bolt med mutter i samme dimensjon.
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat

-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.

anders123
Innlegg: 2
Registrert: 30 apr 2016, 15:56
Navn: Anders

Re: Bolt innfestning indre foring bakre stabilisatorstag (9-5)

Legg inn av anders123 » 02 mai 2016, 06:39

Hei, takk for tilbakemelding. Det ser ut til å stemme godt med de delene jeg satt igjen med. Da er det bare å prøve å få tak i en passende bolt. Nå var også muttere og foringer jeg hadde kjøpt feil så det tar litt lengre tid en planlagt.

Svar