Saab NG 9-3 slakk i styring og ulyd

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
meduza18
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 40
Registrert: 10 aug 2014, 22:01

Saab NG 9-3 slakk i styring og ulyd

Legg inn av meduza18 » 20 apr 2018, 21:19

Hej.

Har en saab som har slakk i styring ikkje masse men nok til å merkes på 195 dekk og enda verre på 225 dekk pluss sporingen. Har sjekka indre og ytre styreledd. Ratt akselkryss ved tannstanga.. alt ser ut til å vere tight.


Og så har en en klunkelyd framme og høgre bak når eg kjører over hard ujevn vei. Eg finner ikkje ut av det. Har sjekka foringene i subframe. Litt bevegelse er det ved bruk av brekkjern. Dei bakre er dønn fast. Sjekka lenkarmane dei e fine. Men har bestilt nye forknger til stabstaget for å se om det hjelpe dei va litt morkne

Brukeravatar
kjetil.andersen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 07 aug 2016, 10:00
Navn: Kjetil Andersen
Bil: SAAB 9-3 1,8t SS 06 mod

Re: Saab NG 9-3 slakk i styring og ulyd

Legg inn av kjetil.andersen » 21 apr 2018, 08:43

Jeg hadde dunke ulyd bak og det var værmeskjold over eksosen som hadde løsna i flere skruer:) Spent på hva du finner ut foran for jeg har samme problemstilling, har fabulert over om det er opphenget til stab staget eller hva det heter, de som festes til støtdemperem. Var det på en Opel vectra jeg har med samme type Klunke lyd:)
SAAB 9-3 1,8t SS 06 mod

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Saab NG 9-3 slakk i styring og ulyd

Legg inn av Hjelle, N6 » 22 apr 2018, 10:18

Kyllingbeina som står mellom stabstag og dempar er ein klassikar når det gjeld klunkelyd over ujamnheiter .
Kostar ikkje monge kronene, og kan vere verdt å velge noko anna enn billigaste. Dei eg har best erfaring av på min 9-5 Aero er Meyle HD som mellom anna Partsforsaabs har.

Svar