Ubalanse over 90 km/t+, men ikke ubalanse i hjul. 9-3 1999 150hk

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Ubalanse over 90 km/t+, men ikke ubalanse i hjul. 9-3 1999 150hk

Legg inn av redturbo » 24 aug 2018, 16:58

Saab 9-3 1999 150hk
Litt ubalanse forplanter seg til rattet over 90 km/t fra forhjulene..
Bremseskiver er nye og hjulene er kontrollert på dekkverksted for ubalanse.
Alt virker tett og fint med å dra i hjul etc for hånd. Foringer og bærearm er OK.

Da er det kanskje noe i drivverket. Forslag?
Er det mulig å kjenne slakk i drivakselen for hånd?
Noen spesielle måter å bruke mer kraft for å kjenne, med brekkstang e.l ?

arvmadla N2945
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 495
Registrert: 06 okt 2015, 20:56
Medlemsnummer: N2945
Navn: Arvid Madland
Bil: 02 9-3 Aero Cab, 04 9-5 Vector

Re: Ubalanse over 90 km/t+, men ikke ubalanse i hjul. 9-3 1999 150hk

Legg inn av arvmadla N2945 » 25 aug 2018, 08:23

Har du tatt en hjulstillingskontroll for å sjekke spissing og camber?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Ubalanse over 90 km/t+, men ikke ubalanse i hjul. 9-3 1999 150hk

Legg inn av Ingvar N629 » 25 aug 2018, 09:56

Sjekk drivknuter og foringshylsa i differensialhuset.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar