Saab 9-3 2008

Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
SAAB2018
Innlegg: 5
Registrert: 07 nov 2018, 16:25
Navn: Sverre Nyhus

Saab 9-3 2008

Legg inn av SAAB2018 » 16 okt 2019, 22:25

Hei

Jeg skal jekke opp fronten på bilen.

Jeg kan ikke bruke de to vanlige jekkpunktene, siden jeg skal ha garasjebukkene der.

Kan jeg bruke dette punktet ( se bilde) ?


Bilde

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12867
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Saab 9-3 2008

Legg inn av Ingvar N629 » 17 okt 2019, 06:36

Hvis det der er midt på subframen, så kan du det. Vær forsiktig så bilen ikke sklir av jekken, da ødelegger du fort radiator, intercooler og AC-kondenser.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

SAAB2018
Innlegg: 5
Registrert: 07 nov 2018, 16:25
Navn: Sverre Nyhus

Re: Saab 9-3 2008

Legg inn av SAAB2018 » 17 okt 2019, 13:31

Hvordan vet jeg at dette punktet er midt på subframen eller ikke ?
Noen som har andre forslag til punkter under forsiden av bilen jeg kan bruke jekken på ?

Brukeravatar
TurboTuck
Innlegg: 16
Registrert: 24 jul 2016, 11:15
Medlemsnummer: N2955
Navn: Andrew
Bil: M10 9-3 Aero XWD 2.0T
Sted: Trondheim

Re: Saab 9-3 2008

Legg inn av TurboTuck » 18 okt 2019, 16:53

Jeg har brukt det punktet der uten problemer. Som Ingvar sier, bare pass på at det ikke får til å skli. Jeg har hatt kanten i koppen på jekken på bortsiden av metall ramma, da er den låst. Bare jekk opp forsiktig å følg med :)
M10 9-3 SC Aero XWD 2.0T

ulysses
Innlegg: 26
Registrert: 16 okt 2012, 00:14
Medlemsnummer: N2878
Bil: SAAB 9-3 1.9DT + DTH
Sted: Oslo, Bislet

Re: Saab 9-3 2008

Legg inn av ulysses » 19 okt 2019, 18:31

Et alternativ er å sette bukkene på et punkt i kanalene litt foran og lenger inn enn jekkefestene(det er et stort hull omtrent der). Det har fungert bra for min del. Har skiftet støtdempere og automatgirolje ved å gjøre det slik.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svar