thumps up for ColourLock Leatherfresh

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

thumps up for ColourLock Leatherfresh

Legg inn av Edward N812 » 04 mai 2007, 17:14

jeg var rimelig fornøyd med skinnsetene mine. de er stramme og fine i fisken, og en relativt fin farge.

men som dere alle kjenner til, så er det inn- og utstigningsområdet på setene som får svi lenge før alle andre områder. de stygge svarte strekene begynte å irritere meg, og det endte med at jeg kjøpte en "skinnfornyer" fra colourlock, som jeg måtte undersøke og grave litt for å finne ut om. koster meg 300 kroner eller noe.

sånn se setene mine ut før
Bilde
Bilde
Bilde

og slik ser dem ut den dag i dag:
Bilde
Bilde
Bilde

var litt stress å få på, fikk litt vondt i ryggen av den lave arbeidshøyden, og du må rullemale det på.
ville bare si at dette var et fantastisk middel, og at ikke engang bildene snakker hele sannheten.

og siden dette er off-topic og har få regler om hva som skal bli skrevet, legger jeg ved et bilde av begge framstolene MED midtarmlene som jeg har suksessfullt trekt om selv :) (mer om det i prosjekttråden min, ta gjerne en titt!)
Bilde
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 04 mai 2007, 17:20

Woooow.

Dette ble en sinnsyk forvandling.

Hvor kjøpte du denne magiske kremen?
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 04 mai 2007, 17:46

på fagmøbler :)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 04 mai 2007, 17:54

Skal investere i en sånn, ja!
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 04 mai 2007, 18:18

eg og vil ha.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 04 mai 2007, 23:16

Rullemale det på ? Trenger det inn? Ser ikke ut til å legge seg utenpå, er det bare farge, eller er det skinnpleie i samme slengen? For et sånt resultat så er jo 300.- rimelig! :shock:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 04 mai 2007, 23:27

jepp det trenger seg inn. idet du ruller det på ser det helt jævlig ut, og om du ikke vet hvor bra det blir av tidligere erfaringer får du jæævlig kalde føtter. men det trenger seg inn og blir jevnt og bra etter to strøk (vent i noen timer mellom hvert strøk)

det lukter maling, og det er farge i det, så det er vel en slags maling. men etter det har trekt inn er det helt luktfritt, og er har fått en helt annen farge enn det hadde da det var flytende.

billig shining kan du trygt si!
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 05 mai 2007, 00:25

Denne har jeg ventet på! *løpe og kjøpe* (selv om mine seter egentlig er ganske fine...)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 05 mai 2007, 02:04

e det bare ein sort farge ellår må eg ha fargekode på skinnet før eg kjøpe?
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 05 mai 2007, 08:13

du bør ha skinnet i nærheten når du bestiller, eller en liten bit av det. for du får et lite fargekart. bare velg det som er nærmest din farge. du trenger ikke ha nøyaktig lik. tror for eksempel ikke ineriøret mitt har helt samme farge nå som da det var nytt.

for dere som har samme farge på interiøret som meg (lysebrunt, IKKE beige/sand) så er den beste fargekoden "006" på kartet til colourlock.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Legg inn av Tor N12 » 05 mai 2007, 10:37

EdHunter N815 skrev:Denne har jeg ventet på! *løpe og kjøpe* (selv om mine seter egentlig er ganske fine...)
Du skal da vel ikke trenge å tilsette farge på stolene dine, de setene var jo nye for noen få år siden..
Kan aldri tenke meg at det er lurt å "male" skinnet med farge når det er bra, må da være mye bedre å rengjøre det og smøre det opp med nytt fett?
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 05 mai 2007, 13:30

Tor N12 skrev:
EdHunter N815 skrev:Denne har jeg ventet på! *løpe og kjøpe* (selv om mine seter egentlig er ganske fine...)
Du skal da vel ikke trenge å tilsette farge på stolene dine, de setene var jo nye for noen få år siden..
Kan aldri tenke meg at det er lurt å "male" skinnet med farge når det er bra, må da være mye bedre å rengjøre det og smøre det opp med nytt fett?
Mulig det, men baksetet jeg egentlig tenker mest på. Det er jo ikke like nytt som forsetene. Og så har jeg oppdaget litt slitemerker på kanten på førerstolen...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 05 mai 2007, 18:59

kan legge til at det er en behandling for slitt lær. det blir skikkelig fast, og det tetter riper og sånn. eneste grunnen til at man bør ta hele setet er fordi det blir en viss fargeforskjell. dem sa også på fagmøbler at dette er smart å påføre skinnet sitt så fort som mulig etter du merker noe slitasje, for det beskytter veldig godt, og slitemerker blir ikke like mørke og stygge.

prøver ikke å virke som noen talsmann for Colourlock altså, prøver bare å komme med tips, backa opp av en positiv erfaring :)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Svar