Hadde jeg også gjort....Ingvar N629 skrev:Kan jo gjøres så enkelt som dette: viewtopic.php?t=16452
Husk på at du må ha godkjenning fra biltilsynet pga effektøkning da.
Hvorfor dulle med en 8v når man kan få en 16v

Moderator: Moderatorer
Hadde jeg også gjort....Ingvar N629 skrev:Kan jo gjøres så enkelt som dette: viewtopic.php?t=16452
Husk på at du må ha godkjenning fra biltilsynet pga effektøkning da.
Hei.Isdahl N1069 skrev:Takker for info'en boys, har da dessverre kommet frem til med selger at jeg ikke henter bilen, for da at jeg ikke har brukt for motoren noe som var egentlig pri på den bilen før jeg fant ut "dommen" på en slik konvertering
Noen som har noen forslag til hva jeg kan gjøre med min 8v når den skal overhales eller evt en link til en 16VT motor på svenskegrensa nær Halden, Fredrikstad, Ørje området?
Hvorfor det, Johan?Johan N828 skrev:Med APC systemet er det uansett vanskelig og gå noe serlig høyere enn det:PIsdahl N1069 skrev:Planen var, selv med 16v at jeg skulle stoppe den på rundt 220 hk. Regner med en nyoverhalt girkasse klarer pen kjøring en del år da...
Ingvar N629 skrev:Hvorfor det, Johan?Johan N828 skrev:Med APC systemet er det uansett vanskelig og gå noe serlig høyere enn det:PIsdahl N1069 skrev:Planen var, selv med 16v at jeg skulle stoppe den på rundt 220 hk. Regner med en nyoverhalt girkasse klarer pen kjøring en del år da...
APC systemet er likt med spruten er forskjellig. Du kan modifisere APC, bytte chip, sette inn større eksos og bedre luft filter. Så kan man "virkelig dra til" og bytte til progresiv bensintrykks regulator. Etter det kan man ikke gjøre så mye.Ottar N398 skrev:Heftige begrunnelser her johanKan ikke sjønne hvorfor dette skal være noe problem APC systemet er så godt som likt på T8 og T16
Hva med porta topp og innug, større turbo, større intercooler også evt. større dyser hvis det trengs, hjeper godt på detJohan N828 skrev:APC systemet er likt med spruten er forskjellig. Du kan modifisere APC, bytte chip, sette inn større eksos og bedre luft filter. Så kan man "virkelig dra til" og bytte til progresiv bensintrykks regulator. Etter det kan man ikke gjøre så mye.Ottar N398 skrev:Heftige begrunnelser her johanKan ikke sjønne hvorfor dette skal være noe problem APC systemet er så godt som likt på T8 og T16
Hvis det er spruten som setter begrensningen, så synes du det er dritlurt å sette på ei blåkran for å lade mer??Johan N828 skrev:APC systemet er likt med spruten er forskjellig. Du kan modifisere APC, bytte chip, sette inn større eksos og bedre luft filter. Så kan man "virkelig dra til" og bytte til progresiv bensintrykks regulator. Etter det kan man ikke gjøre så mye.Ottar N398 skrev:Heftige begrunnelser her johanKan ikke sjønne hvorfor dette skal være noe problem APC systemet er så godt som likt på T8 og T16