NG900 SET problemer
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 67
- Registrert: 12 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N325
- Navn: Stian Sommerstad
- Bil: Saab 9-5 Estate
- Sted: Kapp
NG900 SET problemer
Etter å ha vært i nordnorge i 2md og en kompis fikk låne bilen mens jeg var borte hadde jeg første kvelden igjen i går med frøkna mi(ja bilen)
Etter litt aktiv kjøring å på vei hjem så fikk jeg en viss lyst til å trå på MYE, men bilen rikka seg ikke over 200! å det har alderi hvert noe problem før.
Da hastigheten roa seg igjen merka jeg at den gikk om trent ikke under 3000rpm, og det rista i hele bilen! da jeg stoppa hørtes bilen var det tydelig at den ikke gikk på 4 sylindre lengere. I dag har jeg bytta plugger for å se om det hjalp men fortsatt ingen endring! greitt tenkte jeg og bestillte ny DI kasett. Så fortsatt jeg med litt sånn anna små plukk, blandt anna sjekke olje! da kom sjokket. den var så å si tørr. Nå er gode råd dyre her, men er det mulig at ett stempel skjerer seg og at motoren fortsatt går rundt??? håper fortsatt på DI kasetten, men den må jo komme først.
Etter litt aktiv kjøring å på vei hjem så fikk jeg en viss lyst til å trå på MYE, men bilen rikka seg ikke over 200! å det har alderi hvert noe problem før.
Da hastigheten roa seg igjen merka jeg at den gikk om trent ikke under 3000rpm, og det rista i hele bilen! da jeg stoppa hørtes bilen var det tydelig at den ikke gikk på 4 sylindre lengere. I dag har jeg bytta plugger for å se om det hjalp men fortsatt ingen endring! greitt tenkte jeg og bestillte ny DI kasett. Så fortsatt jeg med litt sånn anna små plukk, blandt anna sjekke olje! da kom sjokket. den var så å si tørr. Nå er gode råd dyre her, men er det mulig at ett stempel skjerer seg og at motoren fortsatt går rundt??? håper fortsatt på DI kasetten, men den må jo komme først.
2000 Saab 9-5 Estate 
N325

N325
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Plage bilen opp i sånne hastigheter uten å vite med sikkerhet at alt er i orden først
Det er en voldsom belastning for motoren i de hastighetene så om den var tørr så kan du fort ha fått mekaniske feil.. Men normalt så bruker man jo å høre det i form av banke eller metallyder.

Det er en voldsom belastning for motoren i de hastighetene så om den var tørr så kan du fort ha fått mekaniske feil.. Men normalt så bruker man jo å høre det i form av banke eller metallyder.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1571
- Registrert: 23 sep 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n434
- Navn: Arvid Nesse
- Bil: saab 9-5 2.2tid, saab 9000 cse
- Sted: Bergen
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 67
- Registrert: 12 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N325
- Navn: Stian Sommerstad
- Bil: Saab 9-5 Estate
- Sted: Kapp
Da er komp test tatt, og som frykta ingen komp på sylinder 3. BRB.
Men greit, dro rett ned til Utengen sammen med matrox som kom opp en tur i dag og tok testen, for å se om Utengen hadde noe delet til IC til matrox, bestemte vi oss for ny motor. Ny blokk er allerde ordna fra svergie og prosjekt tråd kommer! 2,3L nå! skal bli gromt! jaja! blir hardt uten saab en stund.
liten tilegg spm.
noen som har peiling på avgifter her???
Bilen ble tatt inn til landet i 2004, så lurer på hvordan det hvil bli å få den godkjent igjen med ny motor
Men greit, dro rett ned til Utengen sammen med matrox som kom opp en tur i dag og tok testen, for å se om Utengen hadde noe delet til IC til matrox, bestemte vi oss for ny motor. Ny blokk er allerde ordna fra svergie og prosjekt tråd kommer! 2,3L nå! skal bli gromt! jaja! blir hardt uten saab en stund.
liten tilegg spm.
noen som har peiling på avgifter her???
Bilen ble tatt inn til landet i 2004, så lurer på hvordan det hvil bli å få den godkjent igjen med ny motor
2000 Saab 9-5 Estate 
N325

N325
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten