HÅpe at alt går iorden
Ny bil til meg
Moderator: Moderatorer
- Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Har da kjøpt Sachs trykkplate og lamell som skal tåle over 400 hk,nye lager og tetninger til girkassa er ankommet.
Neste på bestillingslista er Bosch 403 dyser,spesial laget intercooler(type jækli stor) 220ltr/t bensinpumpe, Turbonetics T4 turbo, ARP bolter og WRC toppaking. Skal flytte seg relativt bra når vinteren er over
Neste på bestillingslista er Bosch 403 dyser,spesial laget intercooler(type jækli stor) 220ltr/t bensinpumpe, Turbonetics T4 turbo, ARP bolter og WRC toppaking. Skal flytte seg relativt bra når vinteren er over
2003 Saab 9-5 2.0t
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Trodde det var en vinterbil jeg?Puff skrev:Har da kjøpt Sachs trykkplate og lamell som skal tåle over 400 hk,nye lager og tetninger til girkassa er ankommet.
Neste på bestillingslista er Bosch 403 dyser,spesial laget intercooler(type jækli stor) 220ltr/t bensinpumpe, Turbonetics T4 turbo, ARP bolter og WRC toppaking. Skal flytte seg relativt bra når vinteren er over
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Bara en liten ting.
Mulig det bara gäller Sierra Cossie...
Men sjeke så att den bilen din har fått montert de förstärka motorfästena!
Annars vrider motor och girkasse på sig för mycket och då knäcker du drivaxlar.
Sker det för många gånger så tar du bunnstocken i kassa.
Mvh
Mulig det bara gäller Sierra Cossie...
Men sjeke så att den bilen din har fått montert de förstärka motorfästena!
Annars vrider motor och girkasse på sig för mycket och då knäcker du drivaxlar.
Sker det för många gånger så tar du bunnstocken i kassa.
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Stemmer dette,er akkurat samme på escorten så dette er på listaSaab900STCR skrev:Bara en liten ting.
Mulig det bara gäller Sierra Cossie...
Men sjeke så att den bilen din har fått montert de förstärka motorfästena!
Annars vrider motor och girkasse på sig för mycket och då knäcker du drivaxlar.
Sker det för många gånger så tar du bunnstocken i kassa.
Mvh
2003 Saab 9-5 2.0t
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Blir neppe så ille med tanke på at de gjerne ligger på 3-4000/stk brukt. På tidligere nevnte bil røyk det tre stk på en vinter. Han som hadde den var passe lei!matrox N522 skrev:Hørtes billig utSaab900STCR skrev:Må da gå att lage!
Mvh![]()
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Jepp dem går an å få laget,samme gutta som laget til Hafsengen sin. Har ikke hørt på pris,men det skal vistnokk ikke være så jævlig i forhold til dem brukte.
Det går som oftest fint så lenge en ikke driver med piruetter på tørt osv.
Pris prosjektet er ikke så ille når en ser hva en greier å hente ut
Men uten girkasse og andre differ ender jeg på rundt ca 50 lapper på motoren.
Det går som oftest fint så lenge en ikke driver med piruetter på tørt osv.
Pris prosjektet er ikke så ille når en ser hva en greier å hente ut
2003 Saab 9-5 2.0t
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

