skjønte det på han at det var forskjellig fra bil til bil, men kan hende noen her veit noe om det ?
demontering av boostcontroller
Moderator: Moderatorer
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
demontering av boostcontroller
burde kanskje ikke poste det temaet her.. men gjør alikevel
har en kamerat med en nissan 200sx s14a, den har de montert poppoff og boostkontroller, så skal den på godkjenning, og derfor må han demontere poppoffen og boostcontrolleren for å få den godkjent, men så lurer han på hvor slangene fra BoostControlleren skal sitte etter den er fjernet.
skjønte det på han at det var forskjellig fra bil til bil, men kan hende noen her veit noe om det ?
skjønte det på han at det var forskjellig fra bil til bil, men kan hende noen her veit noe om det ?
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
hhe, derfor jeg var usikker, men regna med at folk vill leste om tekniske ting akkurat der:P, men får vel svar under "ikke saab relatert"
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
er det vakuumslanger? da skal sikkert en til evt. magnetventil eller ladetrykksregulator, en til wg og en til innsug, om det er av simple typen.
Hva du skal bytte ut boostcontrolleren med burde han ha liggende i garasjen etter byttet til BC
(I saabs tilfelle ville dette vært en magnetventil vel)
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han må ta av dumpventil og BC for å få den godkjent :S
Hva du skal bytte ut boostcontrolleren med burde han ha liggende i garasjen etter byttet til BC
(I saabs tilfelle ville dette vært en magnetventil vel)
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han må ta av dumpventil og BC for å få den godkjent :S
Medlemsnr. N449
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero
Dagens værmelding: Vær snill og grei
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Innlegg: 1271
- Registrert: 16 mar 2006, 18:27
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
okai, han må vel det for at han ikke skal ha muligheten til å regulere trykket da sikkert?
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Trenger da vel ikke fjærne dette for en eu kontroll,dette er da ikke noe som har med det driftstekniske å gjøre.
Har aldri hatt problemer med eu på mine bilder,selv om jeg sa til dem som hadde den på mazdan at trykket var skrudd opp en god del så dem måtte ta det pent med girkassa på testturen.
Til og med me en stor RFL ventil
Har aldri hatt problemer med eu på mine bilder,selv om jeg sa til dem som hadde den på mazdan at trykket var skrudd opp en god del så dem måtte ta det pent med girkassa på testturen.
Til og med me en stor RFL ventil
2003 Saab 9-5 2.0t