Hei
er det noen som har oversikt over hvor mye olje som vanligvis leveres til en turbo?
mvh
olje til turbo
Moderator: Moderatorer
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
olje til turbo
Kristian
Det er litt vanskelig å si, kommer vel an på turtall og oljetrykk..
Men kan jo si det slik at turbon får såpass med olje at den tømmer motor fort for olje hvis oljeretur faller av!
Men kan jo si det slik at turbon får såpass med olje at den tømmer motor fort for olje hvis oljeretur faller av!
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Opplevd, og det var ikke skøy, fikk firefelten i Bodø til å stoppe helt opp i over ett minutt pga. røykutvikling da det spruta rett på downpipe..Morti skrev:Men kan jo si det slik at turbon får såpass med olje at den tømmer motor fort for olje hvis oljeretur faller av!
Var på en OG900 med 3" downpipe og hele det hopprennet der!

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Alex har vel også litt erfaring på dette området.. hehe
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq

900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
- Haaka
- 2.0 bar
- Innlegg: 588
- Registrert: 16 des 2007, 05:50
- Medlemsnummer: N1236
- Bil: Saab900SEturbo94'
- Sted: Oslo (Tromsø)
Lukter jeg en konvertering her?
Det viktigste med oljetilførselen er jo trykket, mengden kommer i neste rekke og blir såpass avhengi av trykk at henter man tilførsel fra det lukkede systemet etter pumpa, blir ikke mengde et problem.
Turboen trenger heller ikke det voldsomme trykket for å gå rundt.
Forresten tar det ca 1 minutt fra en lekasje oppstår, til pumpa mates med luft. Dog jo mindre lekasjen/hullet er, jo mindre er trykkfallet, og lengre tid tar det. Men om en tur-slange, feks på turbo, går av, er motoren tømt for olje innen et minutt. Om retur, feks på turbo, går av, kan du legge til noen sekunder
Får jo umiddelbart opp trykklampa. Men 60 sekunder kan jo gå fort, uten at man merker noe som helst...
Det viktigste med oljetilførselen er jo trykket, mengden kommer i neste rekke og blir såpass avhengi av trykk at henter man tilførsel fra det lukkede systemet etter pumpa, blir ikke mengde et problem.
Turboen trenger heller ikke det voldsomme trykket for å gå rundt.
Forresten tar det ca 1 minutt fra en lekasje oppstår, til pumpa mates med luft. Dog jo mindre lekasjen/hullet er, jo mindre er trykkfallet, og lengre tid tar det. Men om en tur-slange, feks på turbo, går av, er motoren tømt for olje innen et minutt. Om retur, feks på turbo, går av, kan du legge til noen sekunder
