prikker og piggdekkstøv på lakken
Moderator: Moderatorer
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 634
- Navn: jan magnus
- Sted: Jessheim
- Kontakt:
Re: prikker og piggdekkstøv på lakken
blir nok storinnkjøp av meguiars produkter til våren.... det er jo nå det

Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
PÅ jobb har vi noe som er genialt mot dette... husker ikke hva det heter, og det er ikke til salgs i butikken. Er visst et eget produkt som lages av og for Hurtigruta Carglass only.
Vi bruker det til å rense flater før vi monterer inn frontruter og det suger til seg alt. Klarte ikke skrape av en flekk med neglen. En dusj av dette og et barberblad så var det borte på et blunk..
Var noe Acryl greier...
Vi bruker det til å rense flater før vi monterer inn frontruter og det suger til seg alt. Klarte ikke skrape av en flekk med neglen. En dusj av dette og et barberblad så var det borte på et blunk..
Var noe Acryl greier...
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- matrox N522
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Barberblad mot billakk?Gisle N163 skrev:En dusj av dette og et barberblad så var det borte på et blunk..
Var noe Acryl greier...
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Gisle snakker nok om bilvinduene tenker jegmatrox N522 skrev:Barberblad mot billakk?Gisle N163 skrev:En dusj av dette og et barberblad så var det borte på et blunk..
Var noe Acryl greier...![]()
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Sorry.. my bad.. ja det var på vinduene jeg brukte blad. Men samme middelet og litt papir funker som f... på bil lakken også. (kan lønne seg og vaske over med noe annet etterpå da dette er sterke saker...Eirik N396 skrev:Gisle snakker nok om bilvinduene tenker jegmatrox N522 skrev:Barberblad mot billakk?Gisle N163 skrev:En dusj av dette og et barberblad så var det borte på et blunk..
Var noe Acryl greier...![]()
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Kontakt:
heh, det funka å polere masse med maskin og, selv om det er igjen litt prikker
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Joachim N370
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 370
- Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
- Sted: Halden
jan magnus n634 skrev:heh, det funka å polere masse med maskin og, selv om det er igjen litt prikker
Glad i riper eller???
9³ TurboX
-
jan magnus n634
- Overload!!!
- Kontakt:
neida, det ble strøkent det!
Jan magnus
9-3SS "Aero"
edition:
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
9-3SS "Aero"
Prosjekt
Tidligere biler
saab 05mod 9-3ss "aero"
Saab 96mod 900"93" cab
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Må då fysst få prøvd ut og verte overbevisst til eit nytt produkt, dernest må eg få brukt opp mitt enorme AG-lager...Joachim N370 skrev:Ja, det er sant.matrox N522 skrev:De selger jo Quik Clay der de selger andre meguiars produkter? I allefall her på Gjøvik. Bilextra f.eksMen ikke alle Bilextra har det. Ikke hos Hjelle (AutoGlym-kongen som snart bytter til Meguiars
![]()
) ihvertfall.
Eg kjøpte en clay ifrå Swisswax på http://www.scandicshine.no" onclick="window.open(this.href);return false;. Kosta 349:- og en bruke ca. 1/4 av mengda til en normalstor bil iflg. selgar. Der var det også med ei flaske claylube.
- Edward N812
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
hehe, apropos meguiars så er det gode priser på det på bauhaus. bare se priseksempelet til henrik, slår jo faktisk meguiars sine veiledende ganske bra!
og som henrik også sier: IKKE lakkrens på en møkkete/nuppete bil! da må du uansett bruke en grovere lakkrens for å fjerne RIPENE dine etterpå. og dessuten, hvorfor rense lakken når det er møkk/støv som sitter på den? en lakkrens er jo ment for å fjerne oksidasjon i lakken, eventuelt fjerne lettere swirls da de ofte har en viss slipende effekt.
og som henrik også sier: IKKE lakkrens på en møkkete/nuppete bil! da må du uansett bruke en grovere lakkrens for å fjerne RIPENE dine etterpå. og dessuten, hvorfor rense lakken når det er møkk/støv som sitter på den? en lakkrens er jo ment for å fjerne oksidasjon i lakken, eventuelt fjerne lettere swirls da de ofte har en viss slipende effekt.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Røsvik900
- 0.7 bar

- Medlemsnummer: N1264
- Navn: Joachim
- Bil: Saab 9-5 Aero Utengen Edition
- Sted: Kongsberg
Hei, ser det står mye om piggstøv og kjære/asfalt rester her. Jeg jobber på et bilpleie firma. Der bruker vi produkter fra et firma som heter MAX WAX Applied, de har noe som heter syrevask og tjærefjerner. Den med syrevask høres syk ut men man må bare ha en bøtte med vann for å fore gummi lister og kromlister med vann så tar syra eventuelle rustangrep fra piggstøv. Og tjærefjerneren er fin hvis det sitter rester av asfalt eller gummi rester i lakken. Etter en vask med dette så blir lakken fri for all mulig dritt som setter seg.
Jeg vil også anbefale noe som heter lakkforseiling, da slipper du dette problemet hvis du vasker bilen ca en gang i uken. Og vær så snill å ikke gjør som mange gjør de bruker børste på selvaskhaller, det bare oser riper av det. Jeg så en her om dagen med helt ny AUDI(Another Ugly Dutche INvasion)
som brukte børste og klagde på at det blir riper, hm lurer på hvorfor ligger bare masse grus i dem etter andre har brukt dem. Jeg har lakkforseila min NG900 og jeg har ikke dette problemet lenger
Jeg vil også anbefale noe som heter lakkforseiling, da slipper du dette problemet hvis du vasker bilen ca en gang i uken. Og vær så snill å ikke gjør som mange gjør de bruker børste på selvaskhaller, det bare oser riper av det. Jeg så en her om dagen med helt ny AUDI(Another Ugly Dutche INvasion)
-
Mats900R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
jeg har brukt max wax tjærefjerner og den sterkeste emunolen for å fjerne asfalt og piggstøv,det pleier å funke. syrevasken har jeg enda ikke prøvd.
om man er skikkelig tøff i trynet hiver man på Alu Clean, den tar absolutt alt. men livsfarlig å få på seg. tror den er yl gruppe 5
selv har jeg polert bilen min med violett voks og forseglet den med Max glans, alt dette fra applied og jeg har heller ikke noe problemer med piggstøv
skal snart ta teflonbehandling på den
om man er skikkelig tøff i trynet hiver man på Alu Clean, den tar absolutt alt. men livsfarlig å få på seg. tror den er yl gruppe 5
selv har jeg polert bilen min med violett voks og forseglet den med Max glans, alt dette fra applied og jeg har heller ikke noe problemer med piggstøv
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Kontakt:
Syrevask er fin-fint:
Før: http://www.rensia.no/bilder/syrevask%20f%F8r%20vask.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Etter: http://www.rensia.no/bilder/syrevask%20ettervask.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Før: http://www.rensia.no/bilder/syrevask%20f%F8r%20vask.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Etter: http://www.rensia.no/bilder/syrevask%20ettervask.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- rolfi
- 2.0 bar

- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Hjelle, N6 skrev:Syrevask er fin-fint:
haha DEN konteinern har jeg krangla med mange ganger
(3 år i nc, to på terminal og 1 i bil
men ja, det funker fjell men er rimelig dyrt og syrevaske f.eks containere
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Kontakt:
Utrulig kva en huskar... Ihvertfall når det gjeld containerar som en plagast med 
Jamnlig vask er å foretrekke i alle fall, den brunfargen er ihvertfall tegn på at den går på tog
Jamnlig vask er å foretrekke i alle fall, den brunfargen er ihvertfall tegn på at den går på tog