Bilen er koks grå og så godt som rustfri med 207000km på telleren.
Planen er å ha bilen ferdig for under 40000,inkl summen for bilen.Den tok jeg i betaling for en liten jobb på ca 15000,-
Da har jeg passert 40 lapper og bilen er kjørbar med turbomotor. Dette prosjektet kommer til å gå litt utover det planlagte,summen for det hele kommer sikkert nærmere 100 000,- Motoreffekten til banebruk vil nærme seg 300-350,derfor bygger jeg alt for å tåle enda mere


Her er planene mange og økonomien trang:
1.Bytte framseter,de gamle er skeive og ekkle.(OK, Recaro fra Sierra Cosworth)
2.Fjerne litt overflaterust i ene hjulbue
3.Polere den flotte 18år gammle lakken (gratis )
4.Nye baklykter og sideblinkers (OK, 1635,-)
5.Nye fjører og dempere,Koni og Lesjøfors (OK, 4000)
6.Bytte motor til B230FK (OK,15000,-)
7.Bytte girkasse til Getrag 265 (OK 4000,-)
8.Ta en liten sjekk på kupevifta da den lager en liten lyd (gratis)
9.Nye felger og dekk (OK 5000,-ikke betalt enda+1 sett 15" Phoenix felger)
10.Litt små lakkering etc.
11.Diverse oppgraderinger i motor,målet er 250hk innen sommeren 2009.
12.Stabilisator stag og nye foringer over alt (OK, 4007,-)
13.Bestille nye skilt
14.Fjerne hengerfeste
Wish me luck:)
Bilder kommer i løpet av kvelden!!
Brukt
10.08.2008 - 15000,- (bil)
22.08.2008 - 450,- (hjulmuttere)
26.08.2008 - 1635,- (div. hvite blinkers og nye baklamper)
24.09.2008 - 15000,- (B230Fk m/chip)
11.10.2008 - 2000,- Sinter clutch til Getrag 265
12.10.2008 - 4000,- Getrag 265,kortet mellomaksling
19.10.2008 - 2000,- Arbeid med ledningsnett og montering/oppstart
19.10.2008 - 1000,- Intercooler
20.10.2008 - 3697,- JT 3" eksos fra turbo
20.10.2008 - 2000,- Sellhom stålspak
01.02.2009 - 4000,- Lesjøfors 35mm senkesett og røde Koni
29.04.2009 - 360,- Slangeklemmer 2,5" og 3"
29.04.2009 - 600,- Div. fittings
30.04.2009 - 4007,- Superflex foringer
13.05.2009 - 2100,- Lager til girkasse
Sum pr i dag: 57849,-