Leste et sted her på forumet at man kunne bytte røret som går inn på luftfilterboksen med stor fordel.
Jeg bestillte røret og fikk montert det i går kveld. Dette røret som har delenummer 105327424, er av et mye grovere kaliber enn det som satt orginalt på min 2002 modell 9-5 2,3t. Og du verden for en positiv effekt! Hadde aldri trodd at en så billig greie kunne gi så stor effekt
 Betalte ca 300 kr for røret hos Saab. Mye bedre gassrespons fra helt lave turtall, litt grommere lyd synes jeg og virker mer villig på turtall. Tydelig at denne motoren er strupt ned MYE!  Anbefalespå det sterkeste!
 Betalte ca 300 kr for røret hos Saab. Mye bedre gassrespons fra helt lave turtall, litt grommere lyd synes jeg og virker mer villig på turtall. Tydelig at denne motoren er strupt ned MYE!  Anbefalespå det sterkeste!   Tok bilder for å vise forskjellen på rørene, men vet ikke hvordan jeg får lagt de til her.. noen som kan tipse?
 Tok bilder for å vise forskjellen på rørene, men vet ikke hvordan jeg får lagt de til her.. noen som kan tipse?