Jeg har AS2 og synes virkelig det trengs en oppgradering, men det ble en utfordring. Tenker det er flere som sliter litt med dette og håper denne kan hjelpe
All tekst under er samlet fra diverse forum og satt sammen av meg, må derfor behandles der etter. Teksten kan inneholde feil (selv om det er lite trolig

Har funnet ut at det er enda ikke mulig å ta ut fullfrekvens signal fra det originale anlegget i sabben. Dette gjør at man ikke kan koble til ekstern forsterker på vanlig måte. Man kan tappe signal flere steder og koble til forsterkere som har høynivå inngang eventuelt bruke en adapter for høynivå til RCA.
Det går og an å bruke JL Audio Cleensveep system, for de som vil det.
Litt fakta
Hele anlegget har et frekvensområdet på: 40Hz - 11,000 kHz
Signalet som kan tappes fra AMP1 (som går til dørene og senter) er mellom 40-800Hz
Høyttalerutgangene fra EHU (3,5'' front/4'' bak) går fra 150Hz og opp.
AMP2 som ligger i bagasjerommet (6x9'') har frekvensområde på 20-100Hz
Forkortelser:
EHU – Inneholder forsterkeren til 3,5'' front og 4'' bak samt radiodelen (sitter i konsollen).
AMP1 – Forsterker til 6,5'' i dør og 4'' senter (ligger under førersetet).
AMP2 – Forsterker til 6x9'' i hattehylla (ligger ved sikringene i bagasjerommet, venstre side).
AS2 - 150W systemet med 7 høyttalere
Farge på ledninger fra EHU:
Svart/Hvit = Venstre Bak Negative
Grå = Venstre Bak Positive
Blå = Høyre Bak Positive
Hvit = Høyre Bak Negative
Grønn/Grå = Venstre Front Negative
Blå/Hvit = Venstre Front Positive
Lilla/Hvit = Høyre Front Negative
Gul/Grå = Høyre Front Positive
Alle guders mor sier at det er bedre å legge penger i fronten enn bak

Mitt prosjekt:
Trinn 1
Har i dag bestilt elementer tilsvarende Focal Polyglass 165 VR3, dvs 2stk 6,5'', 2 stk 4'' mellomtone og 2 diskanter. Bestilte en ekstra 4'' til senter.
6,5'' er "stand alone" mens 4'' og diskant er et komponentsystem med medfølgende delefilter.
Planen er å bytter ut 6,5'' i dørene, 4'' senter og med litt modifikasjon bytte 3,5'' fremme med 4'' + diskant.
Om ikke dette går flytter bytter jeg ut 4'' bak og kjøper nye 3,5''
Trinn 2-4
* Koble ekstern forsterker til høynivå utgang på AMP1 og drive 6,5'' i dørene og la AMP1 drive senter. Fronten drives da av EHU.
* Koble ekstern forsterker til høynivå utgang bak på spiller/hattehylle til å drive 4'' (3,5'') + diskant i front. Denne kan også drive 4'' bak
* Bygge om feste bak fra 6x9'' til 6,5''. Tappe signal fra AMP1 (AMP2 om jeg får tak i en billig) til 6,5'' bass.
Satser på at elementene kommer i morgen og at jeg får tid til å montere i helga
Mvh
Luvaton
Edit: sjekk ut svenskenes forum for mer utfyllende detaljer, har funnet noe her