Saab´n min har tendenser til å "lugge" v/2200-2700 omdreininger. "Vil og vil men får det ikke til".Har skifta alt av filter + nye plugger (nummeret på de nye er et hakk lavere enn originalt , kjøpt fra saab Skøyen).
Kan dette være DI kassetten som lurer meg og begynner å klikke ..?
Eller er det noe annet som må smøres/justeres..
Takknemmelig for alle tips !!
9-5, 2.3ltt. 98 modell, 130"km....
DI -kassett 9-5,
Moderator: Moderatorer
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
- Kjetiln122
- 1,5 bar
- Innlegg: 440
- Registrert: 27 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N122
- Navn: Kjetil Finstad
- Bil: Saab CX, 99, 900, 900, 9-3
- Sted: Ås
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Her er et lite tips til hva du kan gjøre med den gamle tennkasetten
http://www.hejbilist.nu/stake.htm

http://www.hejbilist.nu/stake.htm
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Jepp, det var igrunnen nok so genialt... ;DTT skrev:Her er et lite tips til hva du kan gjøre med den gamle tennkasetten![]()
http://www.hejbilist.nu/stake.htm
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Om du har skifta pluggar på ein 16V motor, er DI kasetten plassert der loket over pluggane vanligvis er plassert.ktb skrev:Har samme problem på min 99 mod. 9-5 2.3. Hva er DI kassetten? Har nettopp skiftet "hjernen". Er det det samme?
DI kassetten erstattar mellom anna pluggkablar, fordelar og rotor som er på andre bilar utan DI. Å skifte DI kassett er nok gjordt på 5min som regel, det er 4 skruar (10mm pipe er fint) som skal av og ei kontakt som må løysast ifrå. Montering i motsett rekkefølge... ;D
Stikk foressten på SAAB og høyr om å få låne ein test DI kassett, slik at du kan sjekke om det virkelig er DI kassetten som er defekt før du pungar ut dei vel 2000 som ein ny kassett kostar.