Svart apc boks/ R?d apc boks Hjelp!!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Svirre
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 42
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Klæve
Kontakt:

Legg inn av Svirre » 20 aug 2004, 22:03

Nå ble det bedre... Fikk opp trykket til 1.1 bar med rødboksen. Det var bare potmeterne som var feiljustert. Men jeg har fortsatt et grunnlade trykk på 0.3 bar. Vil det bli noen forandring om det økes til 0.4 bar?

Sverre
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 21 aug 2004, 08:49

Det kan godt hende at det blir en forandring om du setter det opp til 0,4bar ja. Grunnlagetrykket skal være mellom 0,45 og 0,5bar normalt.
Prøv å se. Hvis det blir mye høyere trykk så kan du jo justere det ned igjen.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 23 aug 2004, 09:05

Mortimer skrev:Dioden skal blinke når det er tenningsbank. Ellers så skal den ikke lyse i det hele tatt. Frekvensen på blinken er vel ca 1hz. Ca 0,5sek på og så 0,5sek av osv.
Hvis den lyser konstant eller blinker raskere så vil jeg tro det er noe galt et sted.

Har du justert potmeterne?
Dioden indikerer teningsbank i knappe svinger og på dårlig veg. Hva kan det komme av???
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 23 aug 2004, 09:44

Ødelagt sensor eller feil moment, eller noe som blir liggende å slå så sensoren hører lyder som kan tilsvare banking (skrammel)
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Svirre
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 42
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Klæve
Kontakt:

Legg inn av Svirre » 29 aug 2004, 20:03

Nå fikk jeg endlig fart på rødboksen, og tenningsbank dioden funker som den skal nå(det var dårlig kontakt på giveren)

Hvor høyt trykk er det som er max for en standard motor med chip?
Har prøvd meg litt fram nå og funnet ut at 1,3 bar er fint. På 1,4 får jeg bank ganske ofte.

Sverre
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350

Brukeravatar
Mortimer-N18
Overload!!!
Innlegg: 1101
Registrert: 21 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: 18
Navn: Morten Fjeldberg
Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Legg inn av Mortimer-N18 » 29 aug 2004, 20:53

Det er ikke anbefalt å gå noe særlig over 1,2 med en helt urørt original motor som har noen gode km på nakken..
Men det er bare å kjøre på og se om det holder. Holder det ikke så må det jo gjøres noe med :)
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18

Brukeravatar
Svirre
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 42
Registrert: 16 jul 2004, 01:00
Sted: Klæve
Kontakt:

Legg inn av Svirre » 29 aug 2004, 21:48

Hva er det som ryker først i motoren da?
Det at gearkassa ryker kan jeg leve med.

Sverre
Saab 9000-97 2,3Ltt
N350

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 30 aug 2004, 07:19

Det er vel turbo og gearkasse som får mest stryk vil jeg tro.
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Svar