Effektannlegg på 900i
Moderator: Moderatorer
- Mortimer-N18
- Overload!!!
- Innlegg: 1101
- Registrert: 21 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 18
- Navn: Morten Fjeldberg
- Bil: 2010 Nissan Qashqai +2
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Det er ingen god ide å sette på så stort anlegg på en i-motor.. Det gjør at motoren får mindre mottrykk i eksosanlegget og vil i mange tilfeller gå dårligere pga det. På turbomotorer er det en fordel med lite mottrykk i eksos, men ikke for lite der heller.
i-motorer krever mer mottrykk til sylinderne for å fungere optimalt. Jeg ville ikke gått noe særlig over 2", kanskje 2,5" etter kat. og heller droppet en lyddemper (den etter bakakselen) om du er ute etter lyden.
3" på en i-motor vil også bråke veldig mye mer enn en turbo.
i-motorer krever mer mottrykk til sylinderne for å fungere optimalt. Jeg ville ikke gått noe særlig over 2", kanskje 2,5" etter kat. og heller droppet en lyddemper (den etter bakakselen) om du er ute etter lyden.
3" på en i-motor vil også bråke veldig mye mer enn en turbo.
Morten alias Mortimer
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18
2010 Nissan Qashqai +2
VW Touran 2008 (Jobb bilen)
STCN medlem Nummer 18