Her postes alt som har med understell, bremser, dekk og felger å gjøre.
Moderator: Moderatorer
-
Macgeier
- 2.0 bar

- Innlegg: 807
- Registrert: 18 mar 2005, 01:00
Legg inn
av Macgeier » 28 apr 2009, 08:18
Sikkert diskutert opp og ned flere ganger, men forsøker alikevel.
Hvilke foringer er de første jeg bør bytte ved mistanke om at noen er slitte?
Var på glattkjøring i vinter og ved reale brekksladder så kunket det i bak akselen...
Bilen er relativt stø, men ikke på vilkår så klistra til veien som OG900`en, men det er vel en umulighet for en standard 9-5?

- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
-
Helge
- Overload!!!
- Innlegg: 1675
- Registrert: 31 aug 2008, 20:21
- Sted: Gaupen, Hedmark
Legg inn
av Helge » 28 apr 2009, 10:12
Nummer 4.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 28 apr 2009, 11:34
Den veiledninga var fin. Gjort på en kveld det der
Kan også tenke meg nr 2 og 3 får en del juling.
-
freddy85
- 0.7 bar

- Innlegg: 157
- Registrert: 07 feb 2009, 01:07
- Medlemsnummer: N1631
Legg inn
av freddy85 » 28 apr 2009, 12:44
Aleks_ skrev:Den veiledninga var fin. Gjort på en kveld det der
Kan også tenke meg nr 2 og 3 får en del juling.
De foringa sitter som et h*******, ser at folk klager at 9-5 sporer med 18toms min sporer noe spes i det hele tatt har ikke testet 18 med original foringa så kan hende at å bytte de hjelper mot evnt sporing uten at jeg er sikker
-
Aleks_
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
Legg inn
av Aleks_ » 28 apr 2009, 12:55
Kan tenke meg det er samme som NG900, der armen er rund inni, og foringa sitter som F
Hjelper mye å bytte de metallhylsene, for min del ihvertfall.

-
Helge
- Overload!!!
- Innlegg: 1675
- Registrert: 31 aug 2008, 20:21
- Sted: Gaupen, Hedmark
Legg inn
av Helge » 28 apr 2009, 12:57
De ganske enkle å få ut. Nummer 4.
Litt varme til å brenne bort gummien.
Baufilblad til å kutte litt i hylsen. Som er i aluminium.
Slå den ut.
Gjort på 1-2-3

06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
-
Macgeier
- 2.0 bar

- Innlegg: 807
- Registrert: 18 mar 2005, 01:00
Legg inn
av Macgeier » 28 apr 2009, 13:20
Yes, her var det mange bra svar.
Begynner allerede å glede meg til stabil bakpart
Rent hypotetisk la oss si at jeg ikke gidder å streve med denne type oppdrag, sånn ca hvor mye tar Speedparts for heile jobben med 4 og 5?
- Saab 9-5 2.0 SE 1998 (257.000). Multifuel (LPG/Bensin) Skinn + manuellt gear.
-
Helge
- Overload!!!
- Innlegg: 1675
- Registrert: 31 aug 2008, 20:21
- Sted: Gaupen, Hedmark
Legg inn
av Helge » 28 apr 2009, 14:47
Saab på Lillehammer tar 2500 for kun nummer 4.
Lurer du på pris så ring Speedparts. De vet det nok.

06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
-
Sondreot
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 99
- Registrert: 18 sep 2006, 06:17
- Bil: 99 Saab 9-5 Estate 2.0
- Sted: Bergen
Legg inn
av Sondreot » 28 apr 2009, 20:38
Det er lett å se om alle disse foringene er gåen, det har vel ingen hensikt å bytte visst ikke.. Foring merket 4 er vanlig å bytte.. Men du har også kuler både oppe og nede rett bak bakhjulene, men de er ikke på bildet ditt.. Disse er ofte slitt!
03 Saab 9-5 sedan Vector