Steg 1??
Moderator: Moderatorer
- Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Alle 2,3 turbo med 200 hk eller mer har den større clutchen. Den passer rett på de andre motorene også såvidt jeg vet. Du må selvfølgelig bytte både trykkplate og lamell.
Men bruk opp den gamle clutchen først, den holder i litt over et år hvis du ikke kjører helt tulling.
Men bruk opp den gamle clutchen først, den holder i litt over et år hvis du ikke kjører helt tulling.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- SPEEDPARTS N327
- 2.0 bar
- Innlegg: 819
- Registrert: 01 jun 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N327
- Navn: Speedparts Norway
- Bil: Norges raskeste SAAB
- Sted: Kjeller Vest 1 - 3
- Kontakt:
Re: Steg 1??
Heisan.Kawa skrev:Sikkert vært oppe mange ganger før, men...
Vil min 9000CSE 96mod 2,3 ltt med ca 180k på speedometeret tåle en oppgradering fra 170 til 235 hest??
Uten at turbo, kasse, motor takker for seg innen kort tid??
Mvh Rune
Dette skal ikke være noe problem, men å sjekke ut at bilen er i god stand før dette gjøres kan være en fordel.
Når det gjelder motor og gearkasse på 9000, og din 96 modell er dette sterke saker, i tillegg har jo SAAB levert 9000 aero med ca 225 hk.
Hvis din bil er i god stand, bør det ikke by på problemer.
Mvh
Speedparts

Close to your SAAB, closer to you with speedparts
www.speedparts.no
www.speedparts.no
- Petter 900 T
- MAX BOOST
- Innlegg: 2223
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Sted: Langhus
clutch
Ved bytte fra 215 til 228 på og 900 må svinghjul byttes.
Vil tro at bytte fra 228 til 240 på 9000 også medfører nytt svinghjul.
det finnes Sachs forsterket clutch til 228 mm, delenummer:

Kjører med denne på "Gatebilen"
Petter
Vil tro at bytte fra 228 til 240 på 9000 også medfører nytt svinghjul.
det finnes Sachs forsterket clutch til 228 mm, delenummer:
Kjører med denne på "Gatebilen"
Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Ang. godkjenning er det TÜV-godkjenning som gjeld for gatebruk.
Veit ikkje heilt kva som skal godkjennast og ei, men so lenge det er typeodkjent for bruk på ein bilmodell burde det vere grei skuring?
Det einaste du treng tenkje på ved trim er innbetaling av avgifter om bilene er fysstegongs.reg i Norge etter 1.1.1996. Om det er gjordt før treng du ikkje tenkje på det. Men det er enkelte har eg sett som får trafikkstasjonen til å skrive inn at bilen er trimma, og har gitt forsikringsselskapet beskjed om det.
Veit ikkje heilt kva som skal godkjennast og ei, men so lenge det er typeodkjent for bruk på ein bilmodell burde det vere grei skuring?
Det einaste du treng tenkje på ved trim er innbetaling av avgifter om bilene er fysstegongs.reg i Norge etter 1.1.1996. Om det er gjordt før treng du ikkje tenkje på det. Men det er enkelte har eg sett som får trafikkstasjonen til å skrive inn at bilen er trimma, og har gitt forsikringsselskapet beskjed om det.