Har noen andre forslag? Har tenkt mye på andre saaber i samme prisklasse men det er det med plassen........
Vil s? gjerne ha saab!
Moderator: Moderatorer
-
Vil så gjerne ha saab!
Vil så gjerne ha saab!
Skal kjøpe en ny bil men trenger masse plass! Har sett på en del Saab 9-5 varebil men de er fortsatt litt dyre for mitt budsjett.
Tenkte derfor på en A6 varebil. Men jeg fortsatt Saab entusiast. Kan jeg være medlem i klubben for det?
Har noen andre forslag? Har tenkt mye på andre saaber i samme prisklasse men det er det med plassen........
Har noen andre forslag? Har tenkt mye på andre saaber i samme prisklasse men det er det med plassen........
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Eit tips i so måte må vere 9000 CS.
Dei ligg i prisklassa 100kkr-> og då får du "velge" motor.
Ser ut til at det er eit bra utvalg i 95-96 modellar for tia.
Ellers enig med Trond N47, fell du ned baksetet har du mykje bagasjeplass, ein 9k er då nesten like long som ein 9-5. Ikkje fullt, men det er ikkje mykje som manglar.
Dei ligg i prisklassa 100kkr-> og då får du "velge" motor.
Ser ut til at det er eit bra utvalg i 95-96 modellar for tia.
Ellers enig med Trond N47, fell du ned baksetet har du mykje bagasjeplass, ein 9k er då nesten like long som ein 9-5. Ikkje fullt, men det er ikkje mykje som manglar.
-
Børre N17
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Vil så gjerne ha saab!
Selvfølgelig!! Velkommen skal du være!!Vil så gjerne ha saab! skrev:Men jeg fortsatt Saab entusiast. Kan jeg være medlem i klubben for det?![]()
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
Vil så gjerne ha saab
-
Vil så gjerne ha saab
Så en Saab 9-5 vare med 144.000km på telleren er det litt mye for en 9-5.
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =0&rub=202
Denne kan jeg kanskje streke meg til
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... =0&rub=202
Denne kan jeg kanskje streke meg til
- Frode N220
- 1,5 bar

- Innlegg: 338
- Registrert: 04 jan 2004, 01:00
- Sted: Stjørdal
Vel talt!Trond N47 skrev:Tror du at du får mere inn i en 9-5 estate enn i en og900? Legg ned baksetet og se selv! Evt en 9000 CC/CS. Stasjonsvogn er oppskrytt!
Jeg har en 9-5 Sport Combi og en classic 900.
1 I instruksjonsboka til 9-5en er sedanutgaven oppgitt til å ha ca 100 liter større bagasjerom enn Wagon, dette er fordi målenormene bare gjelder til toppen av bakseteryggen på stv'er. Naboen har en 9000 og det virker som det er minst like god plass der!
2 Classic 900 har jo et enormt gulvareal, men sliter litt med høyden. På en tidligere T16 jeg hadde ble det ved et par tilfeller fraktet 2 (TO) store barnevogner side om side bak i bilen - SLÅ DEN! I Estaten er det bortimot fullt med ei vogn.
3 Siden du vurderer A6 sammen med 9-5 forstår jeg at du kanskje ønsker en mer moderne bil enn denne "forlengede 99'n" (som jo dog er en fortreffelig bil med mase sjel!
4 Det er for tiden LAV rente. Lån litt penger og kjøp MIN, VELDIG fine Estate. Ble i dag (uvitenskapelig utført) klokka til 8,6 sek fra 0-100. Bra for en automatgira familjebil på nesten 1700 kg?
Frode N220
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Du er selfølgelig velkommen i klubben, ved å melde deg inn får du også greie rabattar på saker og ting. Om du handlar på rette plassane er det fort gjordt å tjene inn medlemmskapet...Vil så gjerne ha saab skrev:Vel takk for det! Det er en veldig god stemning her på forumet, det er hyggelig!![]()
Skal se litt på 9000cs, men det er veldig fristende med en Aero!
Aero er då bygd på CS-karosseriet, so det skulle ikkje være noko problem.
Ang den andre 9-5en er det ikkje godt å seie, bilen kan vere godt hold - og dårlig holdt. Om det er interesant ta bilen med på SAAB og få dei til å ta ein sjekk av bilen. Då ser en om det er eit godt kjøp eller ei.
Synes 9-5 har vore litt høge i pris med ser ut til å vere på vei ned, varevognene (2.0t) bør nok ligge ned mot 180k privat. Snakka med forhandlaren min, og han kunne fortelle at han hadde selt sedanar med skinn, M01 2.0t og lav km. (60-70kkm) til 250kkr. Privatsalg skal då ca. 20kkr ned, og varebil bør ligge 40-50kkr under det spør en meg. Og då skal bilane ikkje vere altfor herpa, so ein långmilare med 160kkm på mäteren til 160kkr er ikkje heilt feil prissetting.
Heisann!
Vi måtte bytte ut min samboers Ford Orion
da vi ventet en ekstra (den første) i familien. Selvfølgelig skulle det være SAAB. For oss var problemet det samme som ditt.... en 9-5 Estate ble for dyr og valget falt på en '95 9000 CS 2,3 T. Vi tok med barnevogna og testet plassen!
I ettertid så viser det seg at når minstemann er med i besteforeldrenes 9-5 Estate m/barnevogn + "tripp-trapp-stol" og annet tilbehør så må hatthylla bort.... Denne sitter på plass i vår 9000 med samme oppakning!!!
Vi måtte bytte ut min samboers Ford Orion
I ettertid så viser det seg at når minstemann er med i besteforeldrenes 9-5 Estate m/barnevogn + "tripp-trapp-stol" og annet tilbehør så må hatthylla bort.... Denne sitter på plass i vår 9000 med samme oppakning!!!
- Christian N076
- 0.7 bar

- Innlegg: 116
- Registrert: 21 apr 2003, 01:00
- Sted: 1406 SKI
Apropos SAAB vs. Audi.
Jeg hadde tidligere en GM 900 SET, og en kollega hadde en Audi S6. Vi sjekket data på finn.no, og fant ut at min bil hadde bedre bagasjeplass en han sin (Quattro stjeler dybde på gulv). Jeg hadde også Speedparts Steg 1, og fikk dermedd langt bedre hk/tonn forhold enn han (2.3 biturbo) for en langt billigere penge, og med langt lavere forbruk og serviceutgifter. Nå skal det innrømmes at hans bil var bedre på svingete vei, men han var sjanseløs på forbikjøringer. Å gi gass på mitt andregir var som å tråkke på en landmine.....
Jeg hadde tidligere en GM 900 SET, og en kollega hadde en Audi S6. Vi sjekket data på finn.no, og fant ut at min bil hadde bedre bagasjeplass en han sin (Quattro stjeler dybde på gulv). Jeg hadde også Speedparts Steg 1, og fikk dermedd langt bedre hk/tonn forhold enn han (2.3 biturbo) for en langt billigere penge, og med langt lavere forbruk og serviceutgifter. Nå skal det innrømmes at hans bil var bedre på svingete vei, men han var sjanseløs på forbikjøringer. Å gi gass på mitt andregir var som å tråkke på en landmine.....
Christian N076.
2002 95 Vector
2002 95 Vector
- Morten-N146
- MAX BOOST
- Innlegg: 2227
- Registrert: 01 jul 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N146
- Navn: Morten
- Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
- Sted: Lillehammer
Har selv hatt en S4 2.2 turbo (hadde en Saab samtidig) og det skal sies at den var veldig morsom på vinterføre. Det var svindyrt i vedlikeholdskostnader (eks 3000 for en bremseskive foran og dette var forbruk på denne modellen). Hadde den i et år og solgte den igjen. Bagasjeromsplassen i denne er veldig dårlig samt at bakseteplassen ikke er den beste.Christian N076 skrev:Apropos SAAB vs. Audi.
Jeg hadde tidligere en GM 900 SET, og en kollega hadde en Audi S6. Vi sjekket data på finn.no, og fant ut at min bil hadde bedre bagasjeplass en han sin (Quattro stjeler dybde på gulv). Jeg hadde også Speedparts Steg 1, og fikk dermedd langt bedre hk/tonn forhold enn han (2.3 biturbo) for en langt billigere penge, og med langt lavere forbruk og serviceutgifter. Nå skal det innrømmes at hans bil var bedre på svingete vei, men han var sjanseløs på forbikjøringer. Å gi gass på mitt andregir var som å tråkke på en landmine.....
Prestasjonene var ikke all verden da bilen var 1660 kg.
Forøvrig har S6 av gamle typen to typer motorer: 2,2 turbo(ikke biturbo) med 230hk samt 4,2 V8 på 290hk. Nye typen S4 (A4 Karosseri) har 2,7 biturbomotor på 265hk.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048
- Petter_N261
- 0.7 bar

- Innlegg: 179
- Registrert: 24 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 261
- Bil: Saab 9-5 og Saab 9-3
- Sted: Tønsberg
Tips:Vil så gjerne ha saab skrev:Skal se litt på 9000cs, men det er veldig fristende med en Aero!
Deepwater har en 9000 aero fra 97 med 83-84k på telleren. Har kikket på den, og det er mye bil for 180k!
Se under Biler Selges..
Petter
N261
2001 9-5 2.0T
N261
2001 9-5 2.0T
-
Vil så gjerne ha saab
-
JP