Singsaker skrev:
Frp vil fjerne fagorganisasjonene, redusere overføringer til distriktene, importere alt som er billig, billig tobakk, bensin og alkohol hipp hurra.
Høyre vil faktisk gjøre noe som er merkelig, de vil redusere fullmakten til en lege mtp sykemeldinger(det blir en arbeidsgiverlege som skal blande seg inn med din lege som kjenner deg og dine problem mye bedre)
Litt tilbake til bio-diesel debatten, mange landbruksland ser verdien av å dyrke raps og annen bio-diesel buske-vekster kontra mat-produksjoin til eget folk, så det blir et etisk dilemma, samt hvilken verdi får bio-diesel om den blir transportert rundt hele verden kontra avfallsprodukter som frityrolje, spon.flis etc.
Som Høyrevelger vil jeg jo si at dette er et bra tiltak, dersom det hadde vært luftet i sammenheng med en 2-3 karensdager, da jeg antar at Høyre vil det norske "vi har puter under armene"-samfundet til livs, hvor folk med en lett hodepine tar en egenmelding i stedet for å gå på jobb. Der er jeg helt enig! 1/3 statsbudsjettet vårt går til NAV, og NAV aner jo som kjent ingen ting hvor alle pengene blir av hen...
Biodiesel kan jeg ikke annet enn å le av, nå som AP går til valg på at vi skal støtte miljøet, men når man trenger penger er dette det første som blir beskattet

Men så økte jo Per-Christian Foss formueskatten i sin tid også, så den går right back at me!
Ellers får jeg lufte mine egne meninger da, som "han som postet før Singsaker" spurte om
Jeg håper og tror at når det blir en høyrekonstellasjon igjen så vil offentlig sektor bli trimmet ned (ideelt sett ønsker jeg 1/3 vekk, men realistisk sett vil jo det aldri gå), da vi etterhvert ikke har nok oljepenger til å pøse ut på å opprettholde ikke-verskapende papirflytting i live (helsevesenet er unntatt her).
Ellers håper jeg at statsinstitusjoner som vegvesenet blir privatisert. Jeg ser ingen annen måte i å få til å bruke penger til vei effektivt (bane også for den saks skyld, med ekvivalent i Jernbaneverket). Jeg prosjekterer en tunnel på øyer til 1 mrd kr, og SVV klarer å dra på seg en sprekk på 250 mill, det er 25% og helt horribelt! Dette var litt på siden, men det er lønnsomheten jeg her vil til livs, dvs å bygge mest mulig vei pr krone. Slik vi gjør det i dag er vi dårligst i klassen!
Helseverket er en brannfakkel uten like, men jeg må si at å bruke mer penger enn man har stort sett er dumt...
Heldigvis er Sigbjørn inne i varmen igjen, en jordnær finansminister jeg liker godt (til tross for partiboka, hehe). Jeg tror det blir vanskelig å rydde opp etter at Kristin har brukt penger som en full sjømann, men er det noen som klarer det så er det Sigbjørn fra Næs! Men håper han ikke bare kutter i skolene i distrikene som tidligere da, hørte akkurat at over 100 av disse var nedlagt i løpet av de fire siste årene..
Til slutt ønsker jeg faktisk at Norge ikke forblir et fristed for kriminelle, slik vi har vært de siste årene. Dette er et FRP-synspunkt, men jeg deler det fullt og helt. Håpet er å lande på Dansk lovgivning, men med SV og AP sammen, så skjer nok ikke dette med det første, selv om AP er på gli her..
Ellers vil jeg si at man ikke kan forutsi noe som ikke har skjedd, så hva som skjer når FRP havner i regjering vet man jo ikke. Men etter å ha sett SV og hva de har gjort, så kan det ikke bli værre hvertfall
Let the discussion begin!