Synd jeg ikke viste det før jeg solgte Den ene 9k en min, og ga bort den andre til fatternTor N12 skrev:Vanskelig det?? Sånne har man da mange av på luringa![]()
spm og eksos og ratt
Moderator: Moderatorer
-
Jim S. N1578
- 1,5 bar

- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: spm og eksos og ratt
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: spm og eksos og ratt
Kan ikke mene det er vanskeligere å få tak i display til 9000 med manuell gir enn 9000 med automat? Det er jo adskillig flere biler med manuell gir, så hvordan kan det da være vanskeligst å få tak i til dem?Jim S. N1578 skrev:[ Jeg vet hvor vanskelig det er å få tak i kjørecomputerdisplay til manuell gira Saab 9000.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
-
Jim S. N1578
- 1,5 bar

- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: spm og eksos og ratt
Jaha... Så du mener at det er flere Saab 9000 med manuell gir som har den store kjørecomputeren, enn det er med automat å finne slike deler tilEdward N812 skrev:Kan ikke mene det er vanskeligere å få tak i display til 9000 med manuell gir enn 9000 med automat? Det er jo adskillig flere biler med manuell gir, så hvordan kan det da være vanskeligst å få tak i til dem?Jim S. N1578 skrev:[ Jeg vet hvor vanskelig det er å få tak i kjørecomputerdisplay til manuell gira Saab 9000.
Det synes jeg er litt rart egentlig. De Saab 9000 jeg har sett på huggerne rundt omkring her på Østlandet har stort sett vært biler med automatgir. Bare et fåtall av dem har hatt den store kjørecomputeren. Enda har jeg tilgode å finne en manuellgira med nevnte kjørecomputer... Men det er kanskje jeg som ikke har peiling... Jeg trodde at det displayet i instrumentpanelet var annerledes for den store kjørecomputeren enn for den lille med analog klokke. Om displayet er det samme til begge kjørecomputerne, at det bare skiller mellom automat og manuell gira bil - da er jeg enig at det ikke er noe problem å få tak i...
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: spm og eksos og ratt
ja, det er det samme
det eneste ekstra du får med store kjørecomputeren er selve funksjonene du har i displayet på EDU'en, eller hva den kalles.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: spm og eksos og ratt
Jeg har to slike instrumenter til 9000 med manuellkasse og turbotrykksmåler liggende.. en med kmh og en med Mph og kmh. Bare si ifra om noen trenger...
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: spm og eksos og ratt
Når du nå alikevel har en annonse ute så legger du den infoen derRambraut N1491 skrev:Jeg har to slike instrumenter til 9000 med manuellkasse og turbotrykksmåler liggende.. en med kmh og en med Mph og kmh. Bare si ifra om noen trenger...
Og så det er sagt så skiller det på årsmodeller så da bør du finne ut hva det er du har å selge
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Jim S. N1578
- 1,5 bar

- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: spm og eksos og ratt
Gjelder det også årsmodell 90 mot nyere 9000 der utetemperaturen vises i det displayet ogsåEdward N812 skrev:ja, det er det sammedet eneste ekstra du får med store kjørecomputeren er selve funksjonene du har i displayet på EDU'en, eller hva den kalles.
Har selvsagt tempgiveren liggende og alt det der, pluss komplett ACC1 anlegg osv, men som nevnt før, bytta bil. Skal vel kanskje montere det i nå fatterns 9000
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: spm og eksos og ratt
Finnes flere utgaver av Musbion, en for M95-98, en for m91-94 og så er det en som går fra M87-90 (86-90)
Selve EDU'en (som er den virkelige kjørekomputeren, den inne i hovedinnstrumentet) skiller også på årsmodeller, husker ikke skillene her nå men det er i allefall ikke samme på m90-91 som det er på 94 og oppover
Selve EDU'en (som er den virkelige kjørekomputeren, den inne i hovedinnstrumentet) skiller også på årsmodeller, husker ikke skillene her nå men det er i allefall ikke samme på m90-91 som det er på 94 og oppover
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
Jim S. N1578
- 1,5 bar

- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: spm og eksos og ratt
Det var det jeg trodde jeg også at det var skille mellom 90 og 91, og at det er enda en utgave siden. Årstall viste jeg ikke...Tor N12 skrev:Finnes flere utgaver av Musbion, en for M95-98, en for m91-94 og så er det en som går fra M87-90 (86-90)
Selve EDU'en (som er den virkelige kjørekomputeren, den inne i hovedinnstrumentet) skiller også på årsmodeller, husker ikke skillene her nå men det er i allefall ikke samme på m90-91 som det er på 94 og oppover
Så derfor stemmer jo hva jeg selv har oppservert: Det er ikke SÅ lett å få tak i displayet som noen vil ha det til. Nå skal det sies at jeg ikke sjekket her inne den gangen da
- Danielm
- 2.0 bar

- Innlegg: 724
- Registrert: 08 aug 2009, 00:37
- Navn: Daniel
- Bil: 9000 CS 92 B202I
- Sted: Bodø
Re: spm og eksos og ratt
gidder da ikke sette på ratt med airbaig når det ikke er airbag i utgangspunktet 
Chevrolet Suburban 1990 6.2 V8 4x4
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker
Chevrolet Malibu Wagon 1979 V8 6.1 383 stroker

