Med andre ord; ofteSingsaker skrev:Til vanlig kjøring vil man ikke merke at tyngdepunktet er forhøyet, bare ved ungdommelig utløp!!
Autofil(magasinet)
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6955
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Re: Autofil(magasinet)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- JoBruheim N1726
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
Re: Autofil(magasinet)
@Singsaker:
Her har Jeremy Clarckson bestemt seg på forhånd at dette er en dårlig bil..........
Sommerdekk å snø vil aldri være en sukksess, 315 dekk på bløtt gress er heller ikke en god kombinasjon.
Land-Roveren fikk en bedre linje opp skråningen også.
Jeg digger Jeremy, men han er ofte svært forutinntatt..........
Jeg husker han så at renault clio V6 var like artig å kjøre som å se hele det franske luftforsvaret styrte....
Helt enig. I bunn og grunn er xDrive svært godt! I teorien mer kompetent enn quattro osv. til framkommelighet.
Hjulene får jo helt individuelt tilgang på krefter. Om det er bra på vinterveien med kobling hit og dit med krefter er jeg ikke like sikker på.
Uansett, X6n i den gressbakken på Top Gear er bare tull. Man ser jo godt at alle hjulene trekker for å få bilen opp, men det fins rett og slett ikke grep. Man har bedre grep med gode piggdekk på is enn med glatte gatedekk på våt gress. Range Roveren som suser forbi har både med seg fart og garantert mer kompetente dekk.
Når han står og spøler i Alpene er jo bare artig
330 sommerdekk på snø sier jo sitt!
Lå selv bak en X6 fra Støren - Haltdalen på julaften i år, med Outlanderen. Den hadde sikkert 285 brede dekk med 19". Likevel måtte jeg konstentrere meg for å henge på, men så at han ble tydelig stresset av at jeg aldri ble igjen, så bilen småslapp litt i hver sving - flyteeffekt med svært brede dekk. Jeg slapp han derfor litt fra meg
+ Mamma likte det ikke så godt da.. Men pga. smalere dekk kunne jeg kjørt fletta av han i svingene...
Her har Jeremy Clarckson bestemt seg på forhånd at dette er en dårlig bil..........
Sommerdekk å snø vil aldri være en sukksess, 315 dekk på bløtt gress er heller ikke en god kombinasjon.
Land-Roveren fikk en bedre linje opp skråningen også.
Jeg digger Jeremy, men han er ofte svært forutinntatt..........
Jeg husker han så at renault clio V6 var like artig å kjøre som å se hele det franske luftforsvaret styrte....
Helt enig. I bunn og grunn er xDrive svært godt! I teorien mer kompetent enn quattro osv. til framkommelighet.
Hjulene får jo helt individuelt tilgang på krefter. Om det er bra på vinterveien med kobling hit og dit med krefter er jeg ikke like sikker på.
Uansett, X6n i den gressbakken på Top Gear er bare tull. Man ser jo godt at alle hjulene trekker for å få bilen opp, men det fins rett og slett ikke grep. Man har bedre grep med gode piggdekk på is enn med glatte gatedekk på våt gress. Range Roveren som suser forbi har både med seg fart og garantert mer kompetente dekk.
Når han står og spøler i Alpene er jo bare artig
Lå selv bak en X6 fra Støren - Haltdalen på julaften i år, med Outlanderen. Den hadde sikkert 285 brede dekk med 19". Likevel måtte jeg konstentrere meg for å henge på, men så at han ble tydelig stresset av at jeg aldri ble igjen, så bilen småslapp litt i hver sving - flyteeffekt med svært brede dekk. Jeg slapp han derfor litt fra meg
Saab 9-3SE t7 '02
[X] Saab 900S '96
[X] Saab 900S '96
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Autofil(magasinet)
Bra jeg var med bare i starten daSkavold skrev:X6 er uansett noe av det latterligste som fins på fire hjul ...
Men til saken; ja, Autofil er meget tynt journalistisk sett. Jeg syns det var bedre når det startet opp, og at det har tapt seg veldig etterhvert ...
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: Autofil(magasinet)
var det du som hadde ansvar for autofil-saaben eller?:)Tor N12 skrev:Bra jeg var med bare i starten daSkavold skrev:X6 er uansett noe av det latterligste som fins på fire hjul ...
Men til saken; ja, Autofil er meget tynt journalistisk sett. Jeg syns det var bedre når det startet opp, og at det har tapt seg veldig etterhvert ...
mvh oddi
abbonent frem til saaben ble solgt
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998
9-5 2,3 t 1998
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Autofil(magasinet)
oddi N108 skrev:
var det du som hadde ansvar for autofil-saaben eller?:)
mvh oddi
abbonent frem til saaben ble solgt
Nei desverre... var ikke mye jeg gjorde men hadde ansvaret for lyd-sidene
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- JoBruheim N1726
- 1,5 bar

- Innlegg: 311
- Registrert: 07 jul 2009, 22:19
- Medlemsnummer: N1726
- Navn: Jo Bruheim
- Bil: Saab 9-3SE t7
- Sted: Melhus/Oslo
- Holger N1591
- 1,5 bar

- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Re: Autofil(magasinet)
jan erik er jo voks opp i en og900
uten turbo vel å merke... jeg kan ikke komme på at jeg har sett autofil saaben
Noen som finner bildet av den en plass?
Noen som finner bildet av den en plass?
Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Re: Autofil(magasinet)
Autofil blir for dumt synes jeg, det er lite interessant lesning. Nå blir det vel ikke bedre av at de har så mange vanlige/kjedelige biler i det heller, jeg er ikke interessert i å lese om nye VW Polo e.l. Når jeg tenker meg om er det vel strengt tatt kun et bilmerke jeg er interessert i å lese om, så det kan jo også være med på å farge mitt syn på bladet

viewtopic.php?f=16&t=4976
EDIT: Kom plutselig på jeg hadde sett flere bilder av den. Fra et minitreff i 2003!
http://www.saabturboclub.net/imagesDefa ... menuid=973
Det er jo noen år siden de hadde den, jeg vil tippe ca 6 år siden. Han som kjøpte bilen fikk livslangt medlemsskap i klubben, og har medlemsnummer 100 om jeg husker riktig. Såvidt jeg vet har ikke denne bilen tilhørt noe lokalmiljø i klubben, det eneste vi vet er vel at det en gang dukket opp en på forumet som sa han hadde kjøpt denne bilen. Bilen var oppfikset for ca 70.000kr tror jeg, men det høres nok bedre ut enn det var. Den var belagt med gul folie, og jeg mener å huske Autofil lovde at den som kjøpte den fikk gratis omlakkering inkludert i prisen. Det er noen tråder om den fra før, her er en av dem, med bildeHolger N1591 skrev:jeg kan ikke komme på at jeg har sett autofil saaben![]()
Noen som finner bildet av den en plass?
viewtopic.php?f=16&t=4976
EDIT: Kom plutselig på jeg hadde sett flere bilder av den. Fra et minitreff i 2003!
http://www.saabturboclub.net/imagesDefa ... menuid=973
- Holger N1591
- 1,5 bar

- Innlegg: 369
- Registrert: 13 aug 2008, 21:16
- Medlemsnummer: N1591
- Navn: Holger Undlien
- Bil: toyota
- Sted: Melhus
Re: Autofil(magasinet)
oioi, den var jo drit grov 
Saab - The Most Intelligent Cars Ever Built...
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
x m95 9000 cse 2.3 Turbo
x m95 900 2.0 Turbo
x m85 9000 2.0 Turbo
x m85 9000 2,3 Turbo
- tor.N1368
- 0.7 bar

- Innlegg: 145
- Registrert: 03 jun 2008, 19:46
- Medlemsnummer: 1368
- Bil: 9-5 01
- Sted: Bodø
Re: Autofil(magasinet)
sjekket opp regnr til autofil saaben.
den ble meldt vraket 01.12.2009

den ble meldt vraket 01.12.2009
There's a light in the end of every tunnel, just pray it's not a train. 
-
Arnljoth N1530
- 2.0 bar

- Innlegg: 663
- Registrert: 23 okt 2008, 12:41
- Medlemsnummer: N1530
- Navn: Håkon Arnljot
- Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
- Sted: Kirkenes
Re: Autofil(magasinet)
Vah ?? Noen som skulle hatt litt juling ?? Kan jo ikke vrake noe som er så morsomt ?tor.N1368 skrev:sjekket opp regnr til autofil saaben.
den ble meldt vraket 01.12.2009![]()
