Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
viggo N355
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 64
- Registrert: 12 jul 2004, 01:00
- Sted: vestlandet
Legg inn
av viggo N355 » 24 okt 2004, 16:55
noen som vet om kammaksler,ventil løftere og kam lager fra 89mod 9000 t16 d i, passer på en 87 mod 9000 t 16 uten d i ?
taknemlig for svar
mvh
viggo
-
Trond N47
- Overload!!!
- Innlegg: 1292
- Registrert: 04 apr 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Trond N47 » 25 okt 2004, 09:43
Ja de passer. Det er ikke forandringer på motoren med DI. På 2,3 er det derimot forskjell.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
-
Øyvind
- 1,5 bar

- Innlegg: 466
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Øyvind » 26 okt 2004, 08:54
OBS !!
Pass på at noen topper har overliggende oljerør for smøring av trykkere og lager, mens nyere topper har innebyggede kanaler i toppen. Så lenge det er samme system så passer det overens.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-
viggo N355
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 64
- Registrert: 12 jul 2004, 01:00
- Sted: vestlandet
Legg inn
av viggo N355 » 26 okt 2004, 13:36
takk for svar, jeg har oljerør på min, mens di motoren har oljekanaler i toppen, vil det si at da passer ingen av disse delene? eller er det bare forskjel i lagerene?
viggo
-
Øyvind
- 1,5 bar

- Innlegg: 466
- Registrert: 13 jun 2003, 01:00
- Sted: Trondheim
Legg inn
av Øyvind » 26 okt 2004, 15:39
Det er forskjell på lagrene og boltene som holder lagrene, de med oljerør har hule bolter på den ene siden. Kammene tror jeg er like, men er ikke sikker. Er usikker på om det er mulighet å koble på fordeler på di kammen. Men du kan flytte over hele toppen. Det vil funke.
Øyvind n188
-03 9-5 2,0t
-
viggo N355
- Grunnladetrykk

- Innlegg: 64
- Registrert: 12 jul 2004, 01:00
- Sted: vestlandet
Legg inn
av viggo N355 » 26 okt 2004, 16:37
dumt jeg ikke byttet topp for et år siden, når pakning ble byttet

joda det er spor til fordeler i enden av kam`en, det er et par millimeter høyere løft på de og, regner med det er slitasje på de som står i bilen, siden den er rundet 300 000, så jeg får vel prøve å bytte og se hvordan det går.
viggo