Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
	Moderator: Moderatorer
	
			
		
		
			- 
				
																			 Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Atzz » 03 nov 2010, 09:13
			
			
			
			
			Skavold skrev:Golfen var ikke så tung som jeg trodde, mellom 1150 og 1180 kilo, avhengig av om du skal ha DSG-kassa eller ikke. Forventet faktisk en tyngre bil - Escorten fra 1993 jeg hadde veide jo nesten 1300 kilo ..!
Til sammenligning så veier jo OG900'n min 1255 kg  

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Aleks_							
- Overload!!!
- Innlegg: 1679
- Registrert: 02 mar 2007, 18:45
- Medlemsnummer: N1025
- Navn: Aleksander
- Bil: MY01 9-5 2,3t
- Sted: Stange v/ Hamar og Bodø
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Aleks_ » 03 nov 2010, 12:44
			
			
			
			
			
			
									
									
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Atzz » 03 nov 2010, 18:01
			
			
			
			
			is it a saab?  

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Eirik N396							
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Eirik N396 » 03 nov 2010, 19:52
			
			
			
			
			Atzz N1868 skrev:is it a saab?  

 
Ja. Er vel en ng900 cab ser det ut til.
 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Atzz » 03 nov 2010, 21:56
			
			
			
			
			stakars saaben  

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Øyvind N1563
- 1,5 bar
  
- Innlegg: 304
- Registrert: 03 nov 2008, 17:49
- Medlemsnummer: N1563
- Navn: Øyvind Skaten
- Bil: '99 Saab 9-5 2.0t
- Sted: Tysnes/Porsgrunn
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Øyvind N1563 » 03 nov 2010, 22:39
			
			
			
			
			Paradigm N558 skrev:Øyvind N1563 skrev:Det kan no vel ikkje vera så gale me dreiemoment i den, for den har jo tross alt turbo
Og med et effektuttak på 85 hester så må jo den jobbe seg ihjel 

 
  
 
Måtte berre innpå å sjå litt kva dei hadde å sei til sitt forsvar: 
http://www.volkswagen.no/no/no/Modeller ... _data.html
1,2 liter, 85hk og 160nm, 0-100km/t på 12,3 sekund og eit forbruk på 0,46 på landeveiskjøring.
Imponerar vel ikkje sånn grådig
Atzz N1868 skrev:Skavold skrev:Golfen var ikke så tung som jeg trodde, mellom 1150 og 1180 kilo, avhengig av om du skal ha DSG-kassa eller ikke. Forventet faktisk en tyngre bil - Escorten fra 1993 jeg hadde veide jo nesten 1300 kilo ..!
Til sammenligning så veier jo OG900'n min 1255 kg  

 
Kvalitetsstål veier ein del vettu 

'99 9-5 2.0t
Tidlegare: 94 Saab 900 S Turbo Coupè
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Atzz
- Overload!!!
- Innlegg: 1367
- Registrert: 28 okt 2009, 08:34
- Medlemsnummer: N1868
- Navn: Sigve
- Bil: Saab 9000 Aero
- Sted: Bodø
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Atzz » 03 nov 2010, 23:07
			
			
			
			
			Øyvind N1563 skrev:
Kvalitetsstål veier ein del vettu 

 
Pointet mitt var at 1180kg og 1255 ikke er mer enn enn 75 kg i forskjell, så jeg tror min usportye OG900i med 110 HK og 162 NM er mer sporty enn enn "sporty" golf  

 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								EdHunter N815							
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av EdHunter N815 » 04 nov 2010, 00:33
			
			
			
			
			Forstår ikke helt problemstillingen med denne golfen jeg da, uten at jeg har noe til overs VW på noen måte. Betegnelsen "sport" definerer utelukkende utstyrspakken bilen har fått, ikke hva som befinner seg under panseret. Dette står da også uttrykkelig i reklamen for de som bryr seg med å lese teksten. En sportspakke inkluderer vel sjelden og aldri motorvalg uansett bilmerke? Sportspakker pleier vanligvis å omhandle understell og detaljer i interiør/eksteriør.
			
									
									M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								Morten S.							
- MAX BOOST
- Innlegg: 2035
- Registrert: 20 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N1507
- Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
- Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
- Sted: Vestfold
- 
				Kontakt:
				
			
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Morten S. » 04 nov 2010, 07:06
			
			
			
			
			EdHunter N815 skrev:Forstår ikke helt problemstillingen med denne golfen jeg da, uten at jeg har noe til overs VW på noen måte. Betegnelsen "sport" definerer utelukkende utstyrspakken bilen har fått, ikke hva som befinner seg under panseret. Dette står da også uttrykkelig i reklamen for de som bryr seg med å lese teksten. En sportspakke inkluderer vel sjelden og aldri motorvalg uansett bilmerke? Sportspakker pleier vanligvis å omhandle understell og detaljer i interiør/eksteriør.
Man legger vel forskjellig begrep i hva som er sport / sportslig da.....
Etter min mening blir dette som å "sminke grisen".
og hvordan kan du utlede av innlegget at jeg ikke har lest hele teksten  

"Alt" fra totakt til turbo
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
	
				
		
		
			- 
				
								Tor N12							
- MAX BOOST
- Innlegg: 9124
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Tor N12 » 06 nov 2010, 20:47
			
			
			
			
			
			
									
									M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
																			 Marius N1698
- 1.2 bar
  
- Innlegg: 226
- Registrert: 28 apr 2008, 19:27
- Medlemsnummer: N1698
- Navn: Marius Husnes
- Bil: 1998 Saab 9-5
- Sted: Mo i Rana
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Marius N1698 » 07 nov 2010, 14:35
			
			
			
			
			
			
									
									1998 Saab 9-5 2.0t [305bhp/435nm]
Pioneer | Rockford Fosgate | Forge Motorsport | JT-Tuning | Bilstein | H&R | Innovate | Engine Mode | OpenSID | MapTun Performance | SAS
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
	
				
		
		
			- 
				
								Rambraut N1491							
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av Rambraut N1491 » 09 nov 2010, 20:16
			
			
			
			
			
Den annonsen der VAR ekkel Og lese.  

1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
						 
		 
				
		
		 
	 
	
				
		
		
			- 
				
								EdHunter N815							
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
						
						
													
							
						
									
						Legg inn
					
								av EdHunter N815 » 09 nov 2010, 20:28
			
			
			
			
			
Ikke den beste rettskrivingen nei, men bilen er det ikke noe galt med. ottorasmussen N242 her på forumet har en slik en, og det er en helt perfekt festivalbil. Den er bygget om til 8-seter med meget behagelige chevy-seter baki og 9-5 skinnstoler forran, og lakkert sort. Går dårlig gjør den heller ikke, den har en 3,0 rekkesekser på 200hk. Det er litt snålt å kjøre en bil med så lang akselavstand, men ellers er det ikke noe å si på kjøreegenskapene til tross for høy vekt. 

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1