såg en tråd for ei stund tilbake der nåken hadde linka til ei side der de står i detaljer,med bilde på svensk om kossen man bytter registerkjede på 9-5. Nåken som har den linken?
"how to" bytte register 9-5
Moderator: Moderatorer
-
Trond_
- 1,5 bar

- Innlegg: 371
- Registrert: 24 jan 2008, 00:10
- Navn: Trond
- Bil: 9-5SE/9000 cse Jub 97 mod
- Sted: Måløy
"how to" bytte register 9-5
jessda,søkt som f,men finner det ikkje igjen
såg en tråd for ei stund tilbake der nåken hadde linka til ei side der de står i detaljer,med bilde på svensk om kossen man bytter registerkjede på 9-5. Nåken som har den linken?
såg en tråd for ei stund tilbake der nåken hadde linka til ei side der de står i detaljer,med bilde på svensk om kossen man bytter registerkjede på 9-5. Nåken som har den linken?
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: "how to" bytte register 9-5
Link har jeg ikke, men jeg har skrevet tidligere punkt for punkt på forumet. Hvor mye av jobben trenger du info om, og har du tenkt å ta ut motoren? Jeg har forsøkt å bytte på forskjellige måter, har byttet med motoren på plass sammen med Kurt N597 (må like forbannet løsne alle motorfestene og flytte på den), det anbefales ikke. Så har jeg forsøkt ved å ta ned subframen og slippe motoren et stykke ned, det går helt greit men du må ta forstillingskontroll etterpå. Det jeg har funnet ut at er greiest, iallfall om du ikke har løftebukk, er å løfte ut hele motoren med girkasse og så bytte alt med motoren ute av bilen. Selv om du ikke har gjort det før så burde det gå fint på en helg. Ser at flere her på forumet har gjort det på samme vis.
Her er en tråd om bytte på og9-3. viewtopic.php?f=12&t=34922
Her er en tråd om bytte på og9-3. viewtopic.php?f=12&t=34922
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: "how to" bytte register 9-5
Tråd om å ta ut motor på 9-5:
viewtopic.php?f=12&t=33321
En til:
viewtopic.php?f=12&t=33287&start=30
EDIT: Og her: viewtopic.php?f=12&t=29728
viewtopic.php?f=12&t=33321
En til:
viewtopic.php?f=12&t=33287&start=30
EDIT: Og her: viewtopic.php?f=12&t=29728
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan