laget i dag en rask beskrivelse på hvordan man kan faktisk fjærne riper i lakken. nå kommer jo væren og sommeren og da er vel alle interesert i å få en blank og fin bil ? Om noen har spørsmål om hva og hvordan så svarer jeg gjerne. jeg lager gjerne en mere utfyllende tråd om det er interesse for dette. vet det er mange som ikke vet at man faktisk kan fikse opp lakken om den er slitt og matt og har vaskeriper , men dette kan faktisk fikses, det er tidkrevende men resultatet blir knall.
om du alikevell ikke skullle tørre å begi deg ut på jobben så tar jeg den gjerne så det er bare å ta kontakt.
her laget jeg en ripe med vilje for å vise at denne fint kan fjærnes med rett teknikk og produkter.
denne ripen sliper jeg ned med våtslipepapir på pussekloss ment for formålet.
her brukt med 2000 og 1000 korning.
det ble ikke veldig utfyllende info og bilder men for de som ikke viste om dette så kan det kanskje være en ide å prøve dette istede for en evt lakkering ?
dette kan gjøres på hele bilen der det er slitt lakk, vaskeriper osv osv.
resultatet snakker for seg selv.
her har jeg fjernet tapen for å vise 50/50 bilder som det heter. her ser man at halve ripen jeg lagde er "smeltet" bort.
flaten der jeg har brukt pussepapir er rubbet opp igjen med rubbing compund som det så fint heter som drar opp lakken til en perfekt shine igjen.
det er ikke å anbefale å gå rett på bruksbilen og lære seg dette. les litt på forum som fks DCN.NO og gjør det på rett måte