Legger ved et lite "refleksjonsbilde" fra jobben på Vegars bil i går
Dessverre rakk jeg ikke å ta min egen i går, men den fikk seg en "kattvask" samtidig som jeg vasket Vegar sin før jeg begynte å polere.
Min egen fikk en grundig runde i høst, og jeg trenger bare en lett 1-stegspolering med fin polish før voks eller sealer.
Tenkte også å vaske/beskytte sommerhjulene ordentlig og sette på de, men rakk ikke det heller

(Klikk for å se stor versjon)
Om noen lurer, var prosessen på Vegars bil som følger:
Prick-bort på tørr bil, deretter avspyling
Sterk blanding Surfex HD, avspyling
Vask med bilshampoo (Har en konsentrert sak fra proffserien til Turtle Wash, husker ikke hva den heter)
En runde med Iron-X, etterfulgt av vask/avspyling
Tørk og maskering
Deretter ble det brukt Meguiar's #80 som er en nokså mild polish, kjørte denne på roterende maskin (Flex) med burgunder Meguiar's pad.
Dessverre kom det antydning til hologrammer, så det ble en strafferunde med 3M UFSE (veeeldig milt polish) på DA-maskin med blå 3M pad.
Til slutt ble det lagt et lag Meguiar's #16 voks.
Lister etc. fikk enten Polytrol eller Meguiar's Hyper Dressing, litt etter hvor på bilen de er.
Tok også en kjapp runde innvendig med litt forsiktig vask av dashbord etc. (Meguiar's APC) og tok på skinnpleiemiddel og Hyper Dressing.
Tekstilmattene fikk en ordentlig våtrens
Grunnen til at jeg i utgangspunktet bare tok en 1-stegs polering, er at det er en bulk/ripe på ene sida som skal lakkes opp, så planen er vel å ta bilen mer grundig etter at bilen har fått litt ny lakk