Hei,
Har en '05 9-5 med AS2 og Nokia CK-7W blåtann.
Her en dag fikk jeg en telefon mens jeg hørte på podcast i hodetelefoner gjennom min iPhone, og til min overraskelse så hørte jeg podcast-lyden plutselig i bilens høyttalere sammen med telefonens ringelyd. iPhone sto tilfeldigvis i "mono-lyd" da jeg har eksperimentert med noe annet.
Finnes det en måte å sette AS2 spillerens i telefon-modus manuelt for å teste mer på dette?
Andre som har erfaringer med å sende lyd fra iPhone via bluetooth til AS2?
Mvh,
Knut
Force telephone på AS2 MY05 9-5
Moderator: Moderatorer
Re: Force telephone på AS2 MY05 9-5
Har selv en '05-mod 9-5 med AS3 og Nokia CK-7W. Jeg kjøpte bilen som ny og fikk installert handsfree-settet rett etter. (Husker at jeg klagde til SAAB-selgeren ved nybilkjøpet på at de ikke hadde AUX-inngang på originalstereoene men derimot kassettspiller som i 2004-/05 var temmelig utdatert....)
Nokia CK-7W har bare mono tilkobling, og både AS2 og AS3 har bare mono inngang på telefontilkoblingen originalt slik at det er ingen mulighet for stereoforbindelse i signalveien der. (sjekk f.eks. http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml )
Podcast og musikk over blåtann på CK-7W vil derfor ikke kunne bli noen god løsning hvis man er opptatt av lydkvaliteteten, men kan fungere i mono.
Hvis du fortsatt vil eksperimentere, kan du tvinge AS2 og AS3 over i TEL-modus ved å koble jord på Phone-mute-inngangen på stereoen. Tror det er pinne nummer 6 i kontakten bak.
Nokia CK-7W har bare mono tilkobling, og både AS2 og AS3 har bare mono inngang på telefontilkoblingen originalt slik at det er ingen mulighet for stereoforbindelse i signalveien der. (sjekk f.eks. http://www.mitt-eget.com/saab/faq_audio.shtml )
Podcast og musikk over blåtann på CK-7W vil derfor ikke kunne bli noen god løsning hvis man er opptatt av lydkvaliteteten, men kan fungere i mono.
Hvis du fortsatt vil eksperimentere, kan du tvinge AS2 og AS3 over i TEL-modus ved å koble jord på Phone-mute-inngangen på stereoen. Tror det er pinne nummer 6 i kontakten bak.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Force telephone på AS2 MY05 9-5
Evt kan du vel kanskje sette telefonen din til å sende "samtalelyd" gjennom BT for å sjå om det ordar saken?
Hadde nesten same problem som deg, med i samband med en vanlig BT-headset. Når en lytta på Spotify og fikk en samtale gikk Spotify tilbake i BT istadenfor via haudetelefonane. Ordna seg greit med å gå inn i instillingane til BT på telefonen (LG G3) og sette at kun samtalar skulle gå via BT-headsetet.
Men ellers skulle det ikkje va noko problem at CK-7W sender mutesignal til AS2, det er vel berre å kople saman ledningane vil eg tru. Hadde CK-7W for nokre år sidan, der muta stereoen når eg benytta telefonen.
Hadde nesten same problem som deg, med i samband med en vanlig BT-headset. Når en lytta på Spotify og fikk en samtale gikk Spotify tilbake i BT istadenfor via haudetelefonane. Ordna seg greit med å gå inn i instillingane til BT på telefonen (LG G3) og sette at kun samtalar skulle gå via BT-headsetet.
Men ellers skulle det ikkje va noko problem at CK-7W sender mutesignal til AS2, det er vel berre å kople saman ledningane vil eg tru. Hadde CK-7W for nokre år sidan, der muta stereoen når eg benytta telefonen.