Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
StenR
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 26 nov 2009, 10:41

Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av StenR » 22 mai 2016, 14:47

Hei,
Noen som vet om et sted med utleie av bukk/smøregrav i Bærum evt. Osloområdet. Eksosen er i ferd med å smuldre opp og har kjøpt et Ferrita rustfritt, men ser at det blir VELDIG trangt å bytte det selv med støttebukker i garasjen, spesielt framme ved katten. Tar også gjerne tips til ok verksteder i regionen som ikke rynker på nesa om en kommer trekkende med deler sjøl.

StenR

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av redturbo » 22 mai 2016, 18:17

Omtrent ved Askim er Ferrita monteringsverksted, meget nøyaktig og dyktig kar etter mine begreper. Jeg har bestilt mine Ferrita anleg av Ferrita Norge som holder til et sted der og fått det montert rimelig. God service ved en reklamasjon også (klemme rustet opp da den ikke var rustfri, det var mane år siden, nå tror jeg det brukes rustfrie klemmer også). Kan finne telefonnr senere om du er interessert.

StenR
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 26 nov 2009, 10:41

Re: Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av StenR » 22 mai 2016, 22:12

Takk for tips! Tar gjerne tlfnr. Litt langt å dra for en "bagatell", men er han rimelig og flink kan det vel være verdt turen. I alle fall om man slipper å sette igjen bilen i timesvis...

StenR

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av redturbo » 23 mai 2016, 10:04

Ser at mobilnr jeg hartil dem er blitt reservert mot nummeropplysning, ellers står fast-telefonnr jeg med samme nr som tilsvarer Jørgenrud bildeler som ligger langs riksveien til spydeberg:
kirkeveien 3, spydeberg.
tlf 69 84 40 90. (min oppføring: 69 83 55 50)
Verkstedet jeg var på lå langs en grusvei i en høy hall/låve ved en gult privathus.
Avtalte tid og det ble utørt mens jeg ventet. Ellers har/hadde "bilens eksosanlegg" også Ferrita og det har vært drop-in når jeg har vært der.. Minimal venting, rene samlebåndet. Der er nå flyttet til Vestby: http://www.eksosanlegg.no/kontakt/
Svendsen eksos. http://www.svendseneksos.no/ er kanskje også mulig.

Hvis eksosmanifolden er gammel kan det være at den ikke tåler ny tilkobling, røret kan ha blitt for tynt til å feste nytt eksosanlegg i. Skjedde meg. Bilens eksosanlegg hadde nødvendige deler på lager. Alt gikk så fort at... det ble lav arbeidspris.

I følge den domsavsigelse kan ikke verksteder nekte å montere deler man bringer selv.

StenR
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 73
Registrert: 26 nov 2009, 10:41

Re: Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av StenR » 23 mai 2016, 16:48

Takk for god info. Bilen er 06, og egentlig bare bakpotta som er virkelig dårlig, men hater eksosjobb, så bytter alt fra katt og bakover til rustfritt. Får ringe litt rundt og høre. Hjelper lite at de "må" montere medbrakt dersom de da setter timeprisen til himmels:-)

redturbo
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 664
Registrert: 05 jan 2012, 21:39
Navn: Tom Hummel
Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
Sted: Oslo / Hvaler

Re: Smøregrav/bukk i Bærum/Oslo

Legg inn av redturbo » 23 mai 2016, 19:03

Ser ut som Jørgenrud nå er forhandler og at kanskje hele virksomheten drives fra Sverige.
Det er ikke så store forhold i Spydeberg og Jørgenrud har kanskje solgt Ferrita anlegget allerede. Blir nok ikke så stor forskjell på det tenker jeg. Du har kanskje kjøpt det allerede gjennom web-shopen i norsk versjon? Se her: Jørgenrud er oppført som en av to hovedforhandlere: http://www.ferrita.com/nb/kontakt Har forresten kjøpt dekk der en gang. Hadde gode tilbud på gode dekkmerker. Det er jo så nærme Sverige at både pris og service er skjerpet? Likte meg godt der og syntes de virket ordentlige - og jeg er kresen.

Svar