9-3 2003 Entertainment system virker ikke.

Her poster du alt elektrisk som ikke har med motorstyring å gjøre.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
alskaug
Innlegg: 4
Registrert: 27 feb 2017, 09:36

9-3 2003 Entertainment system virker ikke.

Legg inn av alskaug » 22 mai 2017, 09:08

Jeg var uheldig å klarte å kortslutte batteriet i bilen, som følger av det røk en haug med sikringer som nå er skiftet ut. Alle sikringer i bilen er nå hele. Men skjermen virker fortsatt ikke, så nå har jeg ikke radio, GPS, parkeringssensor, og lyd til blinklyset.
Er det noen som har noe tips til hvor jeg kan begynne? Ønsker hovedsaklig å beholde original spiller.
Jeg har tech2 om det skulle være til noe hjelp.

På forhånd takk..

Brukeravatar
Kato
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 936
Registrert: 05 nov 2013, 23:08
Navn: Kato Herland
Bil: Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD
Sted: Tromsø

Re: 9-3 2003 Entertainment system virker ikke.

Legg inn av Kato » 22 mai 2017, 12:03

Siden du har Tech 2 tilgjengelig burde det være fullt ut mulig å komme frem til hva dette er, med utlesing av ev. feilkoder som et første steg.

Så er det viktig å få avgjort om du har en OG- eller NG9-3, da denne siste har en O-buss for MY03-06, og som kan være litt "kilen". Den knytter sammen det antall enheter den respektive bilen er konfigurert for, og går en av disse ned trekker den med seg all kommunikasjon på bussen, bl.a. "blinklyslyden". En hovedmistenkt i et slikt tilfelle kunne være Infotainment Control Module (ICM), som styrer det hele.
2009 Saab 9-3 SC Aero 2.0T XWD/eLSD Aut., eSID2.

Brukeravatar
alskaug
Innlegg: 4
Registrert: 27 feb 2017, 09:36

Re: 9-3 2003 Entertainment system virker ikke.

Legg inn av alskaug » 22 mai 2017, 13:16

Hei, takk for svar! Bilen er ng93, aero bensin. Jeg har kun hatt tech2 i to måneder så er dessverre ikke noe racer på å trykke. Noe jeg har hørt at man skal være forsiktig med. Når du nevner bussen, så er det noe jeg har lest om. Får prøve en runde etterpå.

Svar