Trimming av B207R

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Maen
Innlegg: 4
Registrert: 06 des 2018, 22:15
Bil: Saab 9-3 2.0T 07

Trimming av B207R

Legg inn av Maen » 06 des 2018, 22:29

Hei, jeg er ny her og skal trimme en 9-3 2.0T (210hk) 07 modell med B207R motor.
Jeg er usikker på hvor mye hester jeg kan presse ut av motoren uten å måtte skifte stempel og annen innmat.
Målet mitt er rundt 330-350 hest og 450nm. Vil dette være mulig uten å drepe motoren helt, eller vil dere anbefale å oppgradere innmat i tillegg?
Satse
M07 9-3 2.0T

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Trimming av B207R

Legg inn av Ingvar N629 » 06 des 2018, 23:11

Du kan jo prøve, men anbefaler smidde stempel på den effekten.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Maen
Innlegg: 4
Registrert: 06 des 2018, 22:15
Bil: Saab 9-3 2.0T 07

Re: Trimming av B207R

Legg inn av Maen » 07 des 2018, 17:41

Satser på at det går bra, kan heller trimme til rundt 310-330hk, så varer motoren litt lenger. Så kan jeg oppgradere til smidde stempel viss jeg føler behov for mer kraft etter hvert.
Satse
M07 9-3 2.0T

Svar