Have FUN !
Lenge siden du tok lappen ?
Moderator: Moderatorer
-
Dag_N353
- 1,5 bar

- Innlegg: 458
- Registrert: 24 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N353
- Navn: Dag Kjetil Hovland Hansen
- Bil: 9-3
- Sted: Årnes
- Kontakt:
Lenge siden du tok lappen ?
Her kan du gjennoppfriske kunnskapene !! http://www.venisproductions.com/games/d ... rs_ed.html
Have FUN !
Have FUN !
Don't think!
Feel. It is like a finger pointing away to the moon. ... Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory.
Köp aldrig en folkvagn, kjör heller en barnvagn.
VW= Virtually Worthless
9.3 01
Feel. It is like a finger pointing away to the moon. ... Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory.
Köp aldrig en folkvagn, kjör heller en barnvagn.
VW= Virtually Worthless
9.3 01
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Orjan N235
- 2.0 bar

- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Tok lappen i USA i 1992. Kostet meg $21. Da jeg kom hjem fikk jeg 3 mnd. kjøretillatelse og måtte jeg ta noe som het TS-pakke for å få overført til et norsk sert. Dette innebar bl.a. en teorikveld sammen med de som ennå ikke hadde kjørt opp. Skulle sett trynene på de folka da jeg gikk ut av lokalet, satte meg i pappas bil, og kjørte derifra 
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Henrik N449
- Overload!!!
- Innlegg: 1943
- Registrert: 10 nov 2004, 01:00
- Sted: Drammen
-
Ole-P-N154
- 2.0 bar

- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Pingle!Freshmaker N237 skrev:3 år den 10 April.. Skal begynne på lett lastebil nå..
Gå for C-kortet når du fysst er i gong.
Like enkelt å køyre C som å køyre C1-bil, er egentlig samma opplegget.
Mulig prisen er stivare for C, det er eg litt usikker på.
Ang teoriprøver gidd eg ikkje tenkje på det på ei stund.
Har tatt C, CE og D på rappen, alle med solid bestått resultat.
Skratulerer Hjelle!
Velkommen til bransjen som Norge stopper av hvis uteblir!
Hvor mange feil hadde du på teorien da?
Jeg tok den i 2000, og må si meg litt uenig med deg i at det er samme sak å kjøre en på 26000, kontra en på 7500. Det krever nok litt mer planlegging under kjøringen, og dessuten avhenger dieselfobruket litt mere på turtall og slikt. Men når man er vant, blir det på en annen måte.
Jeg kjører rundt med 20 meter(av og til litt mer, men hysj ikke si det til noen
), og over 35 tonn til daglig. Nå går det av seg selv, tenker ikke på størrelsen lenger. Dette er dog ikke for spekkeferdige hormonbomber med aaaaltfor tung gassfot. Det finnes flere eksempler på at en bamse på 50 tonn og en nett liten konebil finner på å kline litt ute i det fri, og så ender det opp med at konebilen blir klint utover noen meter med vei i stedet. Det er lite andre traffikanter har å stille opp med mot slike dråg som dette, og derfor er det viktig at de som skal betjene en lastebil eller et vogntog, er noenlunde tørr bak ørene.
Mvh
Johnny
Velkommen til bransjen som Norge stopper av hvis uteblir!
Hvor mange feil hadde du på teorien da?
Jeg tok den i 2000, og må si meg litt uenig med deg i at det er samme sak å kjøre en på 26000, kontra en på 7500. Det krever nok litt mer planlegging under kjøringen, og dessuten avhenger dieselfobruket litt mere på turtall og slikt. Men når man er vant, blir det på en annen måte.
Jeg kjører rundt med 20 meter(av og til litt mer, men hysj ikke si det til noen
Mvh
Johnny
Den som tror at han er ferdig og utlært er ikke utlært, men ferdig!
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
Saab 99L 1975, Saab 900GL 1979, Saab 900GLi 1984, Saab 9000CS 1992, Volvo V70D5 2002
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Prisen er dessverre litt stivere ja.. Søkt noen jobber som krever C1.. Sånn i praksis, hvilke biler ligger under 7500 kg? Som f.eks Sacnia R-serie ligger vel over, men sånn som liten MAN ligger under? Noen Scania som ligger under eller er det bare stort? Mulig jeg venter litt da og tar mer.Hjelle, N6 skrev:Pingle!Freshmaker N237 skrev:3 år den 10 April.. Skal begynne på lett lastebil nå..
Gå for C-kortet når du fysst er i gong.
Like enkelt å køyre C som å køyre C1-bil, er egentlig samma opplegget.
Mulig prisen er stivare for C, det er eg litt usikker på.
Ang teoriprøver gidd eg ikkje tenkje på det på ei stund.
Har tatt C, CE og D på rappen, alle med solid bestått resultat.
MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX
-
ArntR N315
- 2.0 bar

- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Hvordan er det nå... kan man kjøre opp 1 uke før man fyller 18??
Det gjorde jeg i -91...
Sertifikatet hadde pappa med seg på ferie, og jeg fikk det natt til bursdagen min...
Det gjorde jeg i -91...
Sertifikatet hadde pappa med seg på ferie, og jeg fikk det natt til bursdagen min...
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
