jaaa, helga!
S?nn b?r alle Sierra-eiere gj?re..
Moderator: Moderatorer
Sånn bør alle Sierra-eiere gjøre..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
-
Griffin N430
- 2.0 bar

- Innlegg: 762
- Registrert: 24 mai 2004, 01:00
http://www.nogva.no/Nyheter/Scania_DI_1 ... di_16.html
Sånn en hadde vært fint!!
hehe.....
Sikkert godt bunndrag!
2700 NM!!
Sånn en hadde vært fint!!
Sikkert godt bunndrag!
2700 NM!!
Sist redigert av Griffin N430 den 12 jul 2005, 16:16, redigert 1 gang totalt.
-
Henrik N380
- 2.0 bar

- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Hehe, det hadde vore ein drøm... 
Scania V8 i 900, hadde ikkje vore dumt. Satsar heller på forlengelse av bilen og 6x4. Sjølvsagt med muligheit for boggilyft.
Og hørselvern? Neida, Scania V8 er godlyd, høyrselvern er ikkje nødvendig. Kan kanskje verte vel monge db med motoren rett bak øra, men sopass må en då kunne ofre. Og her er donormotoren; http://www.scania.no/Our_trucks/NTR/eng ... /580hp.asp , lett tunbar er den også. Ingen grunn til å gi seg ved 580hk. Slenger vi på ei GRS920 girkasse (12+2 trinn range/splitt) får vi kasse som tåler litt meir enn orginal 900-kasse, får vi på retarder itillegg får også bremsene litt avlastning...
Og jada, eg vil gjerne prøvekøyre eit eksemplar. Å bygge farkosten vert det nok værre med...

Scania V8 i 900, hadde ikkje vore dumt. Satsar heller på forlengelse av bilen og 6x4. Sjølvsagt med muligheit for boggilyft.
Og hørselvern? Neida, Scania V8 er godlyd, høyrselvern er ikkje nødvendig. Kan kanskje verte vel monge db med motoren rett bak øra, men sopass må en då kunne ofre. Og her er donormotoren; http://www.scania.no/Our_trucks/NTR/eng ... /580hp.asp , lett tunbar er den også. Ingen grunn til å gi seg ved 580hk. Slenger vi på ei GRS920 girkasse (12+2 trinn range/splitt) får vi kasse som tåler litt meir enn orginal 900-kasse, får vi på retarder itillegg får også bremsene litt avlastning...
Og jada, eg vil gjerne prøvekøyre eit eksemplar. Å bygge farkosten vert det nok værre med...
-
Ronny_N169
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Tony 418 (Landenberg) på STCS forumet har en Sierra med 9000 2,3 motor og BMW gearkasse, sjekk her http://saab.ath.cx/community/tony418/Si ... o/Sida.jpg. Ingen "hvem som helst" han. Hadde en Trionic konvertert 900 turbo i 94 eller 95 på ett klubbtreff på Rudskogen.