viggen g?r ikke like godt
Moderator: Moderatorer
viggen går ikke like godt
Hei føler at min Viggen ikke går like godt lenger eller er det bare jeg som har blitt vant til "trøkket" i bilen.. er redd for at jeg har klart og ødlegge noe som gjør at bilen ikke yter like godt lenger.
Den sparker i fra men føler liksom at noe mangler. Noen som vet om det er noe som kan ha blitt ødelagt eller om dette kun er en følelse jeg har...
Den sparker i fra men føler liksom at noe mangler. Noen som vet om det er noe som kan ha blitt ødelagt eller om dette kun er en følelse jeg har...
-
- 2.0 bar
- Runar N403
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Syns det virker som 9k'n min går bedre enkelte ganger... Vet ikke om det bare er en følelse, men det virker slik! Kanskje det har å gjøre med luftfuktigheten e.l?? Fyller alltid 98..
En ting som er sikkert er at det går mye bedre når det er kaldt
-20 grader ca er passe. Blir det kaldere høres det ikke ut som motoren koser seg så fælt...
Runar
En ting som er sikkert er at det går mye bedre når det er kaldt

Runar
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Jeg føler det også sånn, men alltid når motoren er kald går den dårlig, men om det er girkasse (automat) eller motor er vanskelig å si, tar ihvertfall lengre tid før den girer..sparco_N403 skrev:Syns det virker som 9k'n min går bedre enkelte ganger... Vet ikke om det bare er en følelse, men det virker slik! Kanskje det har å gjøre med luftfuktigheten e.l?? Fyller alltid 98..
En ting som er sikkert er at det går mye bedre når det er kaldt-20 grader ca er passe. Blir det kaldere høres det ikke ut som motoren koser seg så fælt...
Runar
Styrer med DAB og AUX
Kan jeg trimme den bilen min noe mer da ? tror det er 320 hk i den.. den er tunet\trimmet av tommy utsengen\eller noe slikt. fra Hirsh.. byttet turbo + noe mer . ikke fått helt oversikten på det enda.
1-2 gir går som F*** men de andre 3-4-5 føler jeg at den ikke kommer like fort som før, kan jeg ha skadet turboen eller noe ? (måleren går som den skal men.. den er liksom ikke like strek som før føler jeg før virket det som om 5 gir gunne trekke den godt opp fra 70 kmt men nå er den liksom litt død...
humm får sjekket dette når jeg skal skifte olje og filter hos Saab snart tenker jeg
1-2 gir går som F*** men de andre 3-4-5 føler jeg at den ikke kommer like fort som før, kan jeg ha skadet turboen eller noe ? (måleren går som den skal men.. den er liksom ikke like strek som før føler jeg før virket det som om 5 gir gunne trekke den godt opp fra 70 kmt men nå er den liksom litt død...
humm får sjekket dette når jeg skal skifte olje og filter hos Saab snart tenker jeg
- Trond N47
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 047
- Sted: Trondheim
Jeg syntes min bil var dødssprek da den var nyinnkjøpt. Etter en måneds tid føltes det som det ikke gikk i det hele tatt. Men bilen var like sprek den, bare eieren som blir litt forskrudd og tilvendt. For å gjøre seriøse sammenligninger vil jeg anbefale testing av 80-120 i 5. gir, evt. 60-100 i 4. Da kan du uten å ødelegge bilen sammenlikne med det fabrikken og andre oppgir. Kjør jevnt i 80 i 5. gir, og gi full gass samtidig som du starter stoppeklokka. Standard på Viggen er vel ca 8,5 sek tenker jeg. Du bør vel greie 7,5.
Trond #047
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
94 SAAB og900 Cabriolet turbo S (Aero)
94 SAAB 9000 2,3T CSE
06 SAAB 9-5 Vector Sport Estate 2,3T
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
eller så er magnetventil en ting som ryker jevnlig .
har vært borti 5 stk som har røket enten på full turbotrykk eller på grunnladetrykk.
kanskje det er noen i området som kan tilby deg og prøve deres ventil så får du eliminert den i hvertfall .
jeg har ikke slik ventil på min bil .hadde jeg hatt det skulle du få testet min .
mvh
Kasper
har vært borti 5 stk som har røket enten på full turbotrykk eller på grunnladetrykk.
kanskje det er noen i området som kan tilby deg og prøve deres ventil så får du eliminert den i hvertfall .
jeg har ikke slik ventil på min bil .hadde jeg hatt det skulle du få testet min .
mvh
Kasper