Hvor mye leverer kaldstartsdysen fra og900??

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Hvor mye leverer kaldstartsdysen fra og900??

Legg inn av Griffin N430 » 03 sep 2005, 19:51

Noen som vet hvor mye denne dysen gir??
Står "0 280 170 406" på den

Kan ikke finne den i noen tabeller jeg har... :(

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 05 sep 2005, 19:58

Ingen som har bosch tabeller over disse dysene altså??

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 05 sep 2005, 21:12

spør på saab? eller leit på svensk forumet... jeg har ikke så mye peil på dyser desverre...
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 12 sep 2005, 19:33

Har lett på STCS forumet, i alle Bosch tabeller jeg har kommet over, men finner fortsatt ikke det jeg er ute etter!!! :( :( HJELP!! hehe....!

Kan hende jeg finner noe på skolen...! Der er det hvertfall nok av informasjon....! Til og med alle SAAB verkstedhåndbøker :D :D

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

dyse

Legg inn av Petter 900 T » 12 sep 2005, 19:53

Hvis du har tenkt å bruke den som tilleggs-sprut, så er ikke det bra...

all bensina havner i den bakerste (1) sylinderen...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Re: dyse

Legg inn av Griffin N430 » 12 sep 2005, 19:59

Petter-900-T skrev:Hvis du har tenkt å bruke den som tilleggs-sprut, så er ikke det bra...

all bensina havner i den bakerste (1) sylinderen...

Petter
Tja, har et poeng der....hvis man ser på hvordan innsuget er bygd opp....!
Hvis man ikke gjør om dyseplasseringa på innsuget noe da..... :)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

dyse

Legg inn av Petter 900 T » 12 sep 2005, 20:44

bør flyttes ca. 20 cm lenger fra spjellet for å fordele nogenlunde jevnt.

Men bensin er tyngre enn luft, sylinder 4 får ikke like mye som de andre uansett...

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 12 sep 2005, 20:49

Takk for tipset forresten! :wink:


Man vet ikke hvordan det funker før man har prøvd...! :D :D

Saab4x4
Innlegg: 7
Registrert: 07 sep 2005, 17:32
Sted: Sunndalsøra

Legg inn av Saab4x4 » 15 sep 2005, 17:11

Mener en sånn kaldstartdyse skal gi suppe til ca 15 hk pr stk.. Men d holder jo vist man har mange nokk av de da.. :lol:
Billig og veldig enkel trimm igrunnn.. Sett flere i røret forran spjeldhuset og monter justerbare trykkbrytere på de.. Bør justeres på forskjellige trykk så motoren får en penere overgang til all suppa.... 8)
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
2,8Turbo

Saab4x4
Innlegg: 7
Registrert: 07 sep 2005, 17:32
Sted: Sunndalsøra

Legg inn av Saab4x4 » 15 sep 2005, 17:22

Noe annet som funker er å ta en trykkbryter og ett Rele som veksler..(87a) og montere på ledningen til vanntemp føleren. Monter sånn at d er kontakt over til temp føleren når releet er strømmløst. Bruk en motstand fra den andre kontakten på releet og til jord. Når du aktiviserer releet så registrerer styrehjernen større motstand i "den nye temp føleren" og tror at motoren er kaldere, ergo mere bensin.. :D Bruk trykkføleren til å styre releet sånn at uten ladfetrykk så går den på den orginale føleren. 8)
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
2,8Turbo

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 15 sep 2005, 20:35

Saab4x4 skrev:Noe annet som funker er å ta en trykkbryter og ett Rele som veksler..(87a) og montere på ledningen til vanntemp føleren. Monter sånn at d er kontakt over til temp føleren når releet er strømmløst. Bruk en motstand fra den andre kontakten på releet og til jord. Når du aktiviserer releet så registrerer styrehjernen større motstand i "den nye temp føleren" og tror at motoren er kaldere, ergo mere bensin.. :D Bruk trykkføleren til å styre releet sånn at uten ladfetrykk så går den på den orginale føleren. 8)
Har du noe data på hvor mye impulsene til dysene går opp ved kaldstart da? Hørtes interessant ut...! hehe...!! :D :D :D

Saab4x4
Innlegg: 7
Registrert: 07 sep 2005, 17:32
Sted: Sunndalsøra

Legg inn av Saab4x4 » 16 sep 2005, 17:48

Nei, har ingen data på hvor mye lengere pulsene blir.. Litt avhengig av hvilken motstand som blir brukt.. Bare pass på at d ikke blir større motstand enn d den orginale føleren gir på max.. (altså kaldest) Har en bok som de verdiene står i, men den er for øyeblikket bortlånt..

Kan oko trixe m bensintrykk for mere efffekt. Den orginale regulatoren har ett økningsforhold på 1:1.. Dvs at når du øker ladetrykk med 1 bar, så økes bensintrykk med 1 bar oxo.. Bytter du til regulator med forhold på 1:1,2 eller 1:2 så får du høyere bensintrykk med samme ladetrykk.. Ergo mere bensin passerer dysene på orginal åpningstid 8)
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
2,8Turbo

Svar