info om dyser 900 t8

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ole anders
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 118
Registrert: 02 des 2003, 01:00
Sted: Hønefoss

info om dyser 900 t8

Legg inn av ole anders » 08 nov 2005, 22:01

Lurte på hvor mye innsprutdysene og besinpumpen på t-8 gir orginalt .
Og hva slags bensin trykk den går på .

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 09 nov 2005, 07:17

skal ikke si noe for sikkert, men tror bensinpumpa di leverer 2.6 Bar...

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 09 nov 2005, 07:41

T8 bilene har et Bosch K-jet innsprut til en 6 syl motor (to uttak på luftmengdemåleren plugget).

Søk litt på nettet så finner du sikkert noe info. Satt originalt på flere biler, bla Volvo og Porsche med 6 syl. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 09 nov 2005, 07:46

Offtopic:
Dumt at det er samme deler på Volvo og Saab.. spesielt Volvo 240/740 da det er de styggeste bilene i verden...

Og det verste jeg har sett er en Volvo 760.. "flaggskipet" til Volvo... 2.8 V6 med emblem på panseret..

Ei jeg kjenner kjøpte seg en slik, bare feil på alt! Ingenting av det elektriske fungerer, og bilen gikk dårligere enn min gamle 900i... Og volvo lanserte den bilen i 1983 for å kompensere mot Saab 900 Turbo APC...

De lyktes ikke..

Derfor.. Saab-deler skal helst være Saab-deler, og ikke Volvo..

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 09 nov 2005, 08:05

K-jetronic satt inte på 760.
Det satt på 160 och 260...
Raka sexor det.
V6:an kom från ett samarbete med Peugot ocj Renault, kallas för PRV.
Ingen bra motor det...
Men den går att modda så den blir hållbar...
Fast jag håller mig till min B235R motor, jag... hehe

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

TurboLars N383
Overload!!!
Innlegg: 1749
Registrert: 23 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: N383
Navn: Lars
Sted: Drammen

Legg inn av TurboLars N383 » 09 nov 2005, 14:25

Tror den gir 5bar :? , litt usikker .
Siste Volvo 760en jeg tittet på hadde ihvertfall k-jetronic
STCN #383

- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 09 nov 2005, 16:44

hva med å måle da:P det er jo 10 ganger lettere... så har du NØYAKTIG data på DIN bil..
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 09 nov 2005, 21:45

Då satt K-jet på 760 också!
Men den kom redan på 140-160...

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar