Bremser på 9-5, samt montering av gps.

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Bremser på 9-5, samt montering av gps.

Legg inn av ottorasmussen N242 » 06 aug 2006, 22:35

Jeg var i Tyskland i går, på autobahn.
Naturligvis kjørte jeg det kjerren gikk, men ristingen i bremsene blir verre og verre etterhvert som jeg holder pedalen inne.
Bremsene er vel da modne for skift, tenker jeg, men det var det at bremsene mindre enn fem minutter senere, ved den andre oppbremsingen, oppførte seg likt.
Kan det være slitasje på noe annet der foran?

Så over til neste spørsmål, jeg har en gps, type kenwood som skal kobles til kenwoodspilleren min, og den skal ha et hastighetssignal fra bilen.
Noen som kan fortelle hvordan det funker?
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 06 aug 2006, 22:55

Sønner ikke hvorfor den skal ha hastighets signal fra bilen jeg.. De er jo en av de greieste funkjonene med en gps jo, De gir deg mer nøyaktig fart enn speedometeret :lol:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Innlegg: 2211
Registrert: 07 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 06 aug 2006, 23:30

Det är för att den ska kunna visa hastighet även i tunnlar.

Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Svar