Oppsamlingsinnlegg... (spm. OG900)

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Oppsamlingsinnlegg... (spm. OG900)

Legg inn av Jørgen N237 » 15 aug 2006, 20:25

Hei

Har noen punkter jeg lurer på når jeg nå setter i gang med min 900.

1. Hva må gjøres for å få seter fra og900 <-1991 til å passe i en 1993 modell?
2 Skla bytte fra automat til manuell, har her en 1985 modell 5-trinns girkasse som skal inn, her er det vel forskjellige drivknuter fra min 1993 aut. Går disse å bytte over fra min aut girkasse til min manuell?

3. Er det noe mer jeg bør gjøre når jeg først gjør disse tingene? Har tenkt å gjøre noe med bærearmene samtidig, bytte litt foringer++

Bilen er gått 170000km.

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 15 aug 2006, 22:43

1: Bak passer direkte, foran er det forskjell på innfestingen i karrosseriet. Ville ha satset på forseter fra 9000 som har samme innfesting som det du alt har. :wink:

2: Ja du kan flytte over, men skal du først bygge om prøv å skaffe ei kasse fra 89 eller nyere, de er noe bedre.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 15 aug 2006, 23:41

Børre N17 skrev: 2: Ja du kan flytte over, men skal du først bygge om prøv å skaffe ei kasse fra 89 eller nyere, de er noe bedre.
Bedre på tredje giret, men på fjerde er det desverre dårligere..
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 16 aug 2006, 10:28

Og får du ei M91-M93 kasse, får du den kassa som er mest behagelig å gire, om en har originaldelar. :)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 18 aug 2006, 21:56

Børre N17 skrev:1: Bak passer direkte, foran er det forskjell på innfestingen i karrosseriet. Ville ha satset på forseter fra 9000 som har samme innfesting som det du alt har. :wink:

2: Ja du kan flytte over, men skal du først bygge om prøv å skaffe ei kasse fra 89 eller nyere, de er noe bedre.
Trenger vippe muligheten på setene.. :( Hvor store forskjeller er det i innfestningen?
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 19 aug 2006, 08:37

du bør nok ha seter fra en 900 ja, evt fra en cab.

9000 med fremovervipp er ikke ofte du finner på huggeren...

Gamletypen seter passer jo, men ikke rett på. litt mikk må til.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 19 aug 2006, 08:55

Skal kikke litt på setene jeg har, men jeg regner med at de delene som trengs kan du flytte over fra stolene som du har idag. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 19 aug 2006, 16:21

Gode ting... Takk for hjelpen..
Styrer med DAB og AUX

Svar