bilder av 9-2x
Moderator: Moderatorer
bilder av 9-2x
kanskje noen har sett de tidligere men legger ut en link med bilder.
http://home.swipnet.se/danny/
bildene ligger under saab 9-2 summary
http://home.swipnet.se/danny/
bildene ligger under saab 9-2 summary
- Glenn N101
- 1,5 bar
- Sted: Narvik
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
kul bil
Jeg er desverre ikke enig med dere ,,,synes bilen er en knall tøff bil.
man kan jo selvfølgelig diskutere hva som er en ordentlig saab og ikke men bilen er en knall tøff bil som kommer til og stå høyt på ønskelisten min .......håper den kommer til norge når min lommebok passer til bilen ....

man kan jo selvfølgelig diskutere hva som er en ordentlig saab og ikke men bilen er en knall tøff bil som kommer til og stå høyt på ønskelisten min .......håper den kommer til norge når min lommebok passer til bilen ....

medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....
9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
-
- 0.7 bar
- Sted: Rogaland
Jeg er veldig enig i Kasper om at bilen er kanontøff. Men jeg som jobber hos en Subaru forhandler ser jo en Impreza sportswagon med en gang jeg ser bildene. De har bare satt på en sinnsykt råere front, noen kule felger, litt nye farger inni og noen Saab merker her og der. Ellers er ting som midtkonsoll, dashbord, instrumentpanel, dørhåndtak inni og utpå, speil, bakluke og masse annet helt utrolig likt. Hvis motorene skal gå i det samme boxeropplegget håper jeg ihvertfall at WRX sti motoren kommer som et alternativ. Hvis man kombinerer Imprezaens kjøremaskin status med Saabs komfort kan man få et riktig godt resultat!
M86 900 Aero
- Øystein Strøm N141
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: 141
- Navn: Øystein Strøm
- Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
- Sted: Råde
Re: kul bil
Trodde du akkurat hadde kjøpt deg drømme bilen jeg Kasperkasper N02 skrev:Jeg er desverre ikke enig med dere ,,,synes bilen er en knall tøff bil.
man kan jo selvfølgelig diskutere hva som er en ordentlig saab og ikke men bilen er en knall tøff bil som kommer til og stå høyt på ønskelisten min .......håper den kommer til norge når min lommebok passer til bilen ....![]()

Vel 9-2x er fin den, men jeg ser klare linjer til Impreza jeg med. Er for lite Saab i bilen (spesielt bakfra) etter min mening, men jeg skjønner godt at Saab trenger mer penger inn i kassa så det er på sin plass. Feilen er bare at Saab ikke har fått fritt nokk spillerom til å omforme den til en "ekte Saab".
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395
http://www.garaget.org/?car=80395
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Fronten er rå, det er det eg likast best på heile bilen. Huvscoopet gir meg
flashbacks til 99:an, som også hadde ei luftinntak, dog var ikkje det på
panseret, men scoopet er ein maffig detalj.
Sett frå sida er bilen utrulig lik Impreza, einaste slektskap er C(?)-stolpen og bakvinduet likt 9-5 sitt ditto. Eg synes SAAB kunne kosta på seg andre dørhandtak for at dørene ikkje skulle sjå ut som at dei var henta frå Impreza, noko som dei mest sansuynlig er. Hekken er eit kapittel for seg sjølv. Her speilar det gjennom at bilen er ein japps, det fysste eg tenkte var Toyota Corolla. 100% jalla oppsett med den buen som er på plåten mellom glaset og fangaren. På SAAB-vis skulle dette ha vore ei stram og bein avsluttning.
Same med baklyktene, dei er for blubbete for å vere SAAB. Plåten på bakluka skal heller ikkje innsnevrast på ein SAAB, ihvertfall ikkje so mykje som her.
Innvendig? Eg vil helst ikkje kommentere dette. Det er dokumentasjon nok på at dette ikkje er ein skikkelig SAAB. Nøkkelen på feil plass, heilt sjuk og uryddig innstrumment plassering, det ser plast long vei ut. Rattet ser ut til å kome frå Impreza, men med SAAB merkje på. Seta _ser_ ut til å kome frå SAAB, men har ikkje nokre opplysningar på der her och nu.
Nei, for å oppsummere, fronten får godkjent++, ellers er det hekken og
innvendig som knivar om å vere det værste på denne bilen. Trur eg går for innvendig, sidan det er det 9-2eigaren kjem til å sjå mest av.
Heldigvis vil det kome ei oppgradering av bilen før den evt. kjem til Norge og resten av Europa.
Eg trur faktisk eg hadde foretrekt GM900 (coupe sjølvsagt) før denne bilen, og det seier vel det meste når det kjem frå denne kanten.
Det skal nemnast at eg har kun sett bileta av Aero. Om nokon er interesert i å sjå fleire bilder, rop ut. Eg har ein del fleire enn som var på den websida det vart vist til.
Kan seie litt om motor då, det eine alternativet er ein 2.5 boxerfyra utan snurre på 165hk, det andre er ein annan boxerfyra på 227hk, med snurre. 227hk-en vert kun levert som Aero. Den vanlige 165hk-en vert levert i Linear, Arc og Vector.
flashbacks til 99:an, som også hadde ei luftinntak, dog var ikkje det på
panseret, men scoopet er ein maffig detalj.
Sett frå sida er bilen utrulig lik Impreza, einaste slektskap er C(?)-stolpen og bakvinduet likt 9-5 sitt ditto. Eg synes SAAB kunne kosta på seg andre dørhandtak for at dørene ikkje skulle sjå ut som at dei var henta frå Impreza, noko som dei mest sansuynlig er. Hekken er eit kapittel for seg sjølv. Her speilar det gjennom at bilen er ein japps, det fysste eg tenkte var Toyota Corolla. 100% jalla oppsett med den buen som er på plåten mellom glaset og fangaren. På SAAB-vis skulle dette ha vore ei stram og bein avsluttning.
Same med baklyktene, dei er for blubbete for å vere SAAB. Plåten på bakluka skal heller ikkje innsnevrast på ein SAAB, ihvertfall ikkje so mykje som her.
Innvendig? Eg vil helst ikkje kommentere dette. Det er dokumentasjon nok på at dette ikkje er ein skikkelig SAAB. Nøkkelen på feil plass, heilt sjuk og uryddig innstrumment plassering, det ser plast long vei ut. Rattet ser ut til å kome frå Impreza, men med SAAB merkje på. Seta _ser_ ut til å kome frå SAAB, men har ikkje nokre opplysningar på der her och nu.
Nei, for å oppsummere, fronten får godkjent++, ellers er det hekken og
innvendig som knivar om å vere det værste på denne bilen. Trur eg går for innvendig, sidan det er det 9-2eigaren kjem til å sjå mest av.
Heldigvis vil det kome ei oppgradering av bilen før den evt. kjem til Norge og resten av Europa.
Eg trur faktisk eg hadde foretrekt GM900 (coupe sjølvsagt) før denne bilen, og det seier vel det meste når det kjem frå denne kanten.
Det skal nemnast at eg har kun sett bileta av Aero. Om nokon er interesert i å sjå fleire bilder, rop ut. Eg har ein del fleire enn som var på den websida det vart vist til.
Kan seie litt om motor då, det eine alternativet er ein 2.5 boxerfyra utan snurre på 165hk, det andre er ein annan boxerfyra på 227hk, med snurre. 227hk-en vert kun levert som Aero. Den vanlige 165hk-en vert levert i Linear, Arc og Vector.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Fleire bilder (ca. 40 stk) av 9-2x ligg ute her
- Troll R
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N02
- Bil: saab 9-3 sc troll r
- Kontakt:
jeg ser også likheten med subaru men det er et + i boka,synes impreza er en knall tøff bil ,,,,,, bedre en sammenligningen med opel i hvertfall.AeroPetter skrev:Jeg er veldig enig i Kasper om at bilen er kanontøff. Men jeg som jobber hos en Subaru forhandler ser jo en Impreza sportswagon med en gang jeg ser bildene. De har bare satt på en sinnsykt råere front, noen kule felger, litt nye farger inni og noen Saab merker her og der. Ellers er ting som midtkonsoll, dashbord, instrumentpanel, dørhåndtak inni og utpå, speil, bakluke og masse annet helt utrolig likt. Hvis motorene skal gå i det samme boxeropplegget håper jeg ihvertfall at WRX sti motoren kommer som et alternativ. Hvis man kombinerer Imprezaens kjøremaskin status med Saabs komfort kan man få et riktig godt resultat!
gleder meg til en gang i fremtiden og prøve denne bilen ..en blanding av to ekstremt bra biler kan kun bli enda bedre..

medlemm av macarena performance team
- Jens P. N024
- 1.2 bar
- Sted: Ja