US LDV/LDT papirer?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

US LDV/LDT papirer?

Legg inn av Ottar N398 » 08 nov 2006, 10:41

Finnes det noen der ute som har papirer på at en b201 motor klarer disse kravene med katalysator? har litt problemer på ombyggingskontrollen da motoren ikke kan bevises at den er fra 89 og da holder kravene :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 08 nov 2006, 10:49

89 Special har samme motor med katalysator.

Få spec på den isteden, lettere det?

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 08 nov 2006, 11:06

Så hvis jeg klarer å skaffe meg papirene på at 900 special holder kravene med en t8 motor og katalysator er det håp?
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 08 nov 2006, 16:18

Eliah skrev:Så hvis jeg klarer å skaffe meg papirene på at 900 special holder kravene med en t8 motor og katalysator er det håp?
Ja sef. den er jo orginal med T8 og kat.

dessuten er den levert i både sverige og norge som ny.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 08 nov 2006, 16:20

Takk petter. Reddende engel :wink: Da får jeg plage GM litt mer med mine tåpelige spørsmål og satse på at det ikke koster skjorta som sist gang :roll:
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 08 nov 2006, 17:01

Kjempetips fra Petter :) Men burde dette papiret egentlig være nødvendig? Jeg synes biltilsynet gjør seg vanskelig nå.

Fortell mer av din erfaring med biltilsynet da! :wink: (For noen tullinger de har her i Stavanger! :roll: )

Brukeravatar
Viggen-51
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 362
Registrert: 26 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: 51
Bil: 9-3 Viggen Cab.
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Legg inn av Viggen-51 » 09 nov 2006, 13:27

Petter 900 T skrev:
Eliah skrev:Så hvis jeg klarer å skaffe meg papirene på at 900 special holder kravene med en t8 motor og katalysator er det håp?
Ja sef. den er jo orginal med T8 og kat.

dessuten er den levert i både sverige og norge som ny.

Petter
Ganske sikker på at 900 Special (T8 Aero) ALDRI har vært levert ny i Norge! 8) Kun levert i Sverige! 8)

De som finnes i landet nå ; er importerte fra Sverige!
Eddie , Viggen-pilot
STCN: No51, STCS: No2315
9-3 Viggen Cab.-00
900T16Aero-88a (Vinterbilen)

Brukeravatar
Petter 900 T
MAX BOOST
Innlegg: 2223
Registrert: 24 aug 2003, 01:00
Sted: Langhus

Legg inn av Petter 900 T » 09 nov 2006, 23:09

Ok, kun bruktimport da...

Men, de fleste Saaber kommer fra Sverige da :D

Uansett, det finns biler i Norge som er like.

Petter
1.07.4 på Rudskogen!
1.08.4 på kinekulle (1 gang på banen)
Medlemsnummer N226

Svar