Innlegg som er av ikke-teknisk art skal postes her.
Moderator: Moderatorer
-
Cato N698
- 2.0 bar

- Innlegg: 998
- Registrert: 31 mai 2006, 08:07
- Sted: Hamar
-
Kontakt:
Legg inn
av Cato N698 » 20 feb 2007, 02:02
Saab900STCR skrev:Husk!
Lodda kabeln som gir signal till måler när du forlenger den!
Annars kan den visa feil oljetryck.
Mvh
Okey, det skal jeg huske

Kan man ikke bruke kabelsko?
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 20 feb 2007, 02:04
Ikke till at skjøte med!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 20 feb 2007, 18:09
Kan vel bruke ei eller annen slags skjøtehylse,eller scotchlock?? Blir da bra kontakt da.
2003 Saab 9-5 2.0t
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 20 feb 2007, 18:42
Puff skrev:Kan vel bruke ei eller annen slags skjøtehylse,eller scotchlock?? Blir da bra kontakt da.
Ikke bra nok, er helt enig med Anders i at dette bør loddes. Er utrolig ømfintlige signaler som skal gå gjennom disse kablene. Saken med alle typer kabelsko, hylser etc er at det er to metallflater som er trykket sammen. Metall oksyderer etter hvert, og det blir dårligere kontakt enn med en skikkelig lodding.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 20 feb 2007, 19:38
http://store.microcom.us/uy.html
Dette er en scotchlock,les : The UY connector’s two ports accept any two solid copper conductor combinations of 22-26AWG (0.4-0.65mm) filled or air core cable with a maximum insulation O.D. of 0.060in (1.52 mm). Factory inserted sealant insulates the connections, protects against corrosion and seals out moisture.
Ingen luft,ingen korrosjon.

2003 Saab 9-5 2.0t
-
EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Legg inn
av EdHunter N815 » 20 feb 2007, 20:39
Puff skrev:http://store.microcom.us/uy.html
Dette er en scotchlock,les : The UY connector’s two ports accept any two solid copper conductor combinations of 22-26AWG (0.4-0.65mm) filled or air core cable with a maximum insulation O.D. of 0.060in (1.52 mm). Factory inserted sealant insulates the connections, protects against corrosion and seals out moisture.
Ingen luft,ingen korrosjon.

For all del, den funker fint den, bruker ofte slike. At den forhindrer korrosjon er litt drøyt å si, men den begrenser det ganske mye.
Likevel, jeg ville fremdeles loddet denne kabelen, så er man helt sikker. Uansett hvor bra en kobling som scotchlock leder og forhindrer korrosjon, blir det aldri så bra som en lodding.

M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
-
Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Legg inn
av Saab900STCR » 20 feb 2007, 20:42
Säkert bra!
Men varför inte lodda när ändå måleren inte är instalerad?
Om det gällt en kabel som redan var dragen och måste skjøte så, ja!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Legg inn
av Frode N073 » 20 feb 2007, 21:10
enig
lodding og krympestrømpe. ser så mye mer proff ut enn kabelsko osv
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut.
Pappas bil 
Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt)
Prosjekt Solgt
-
Puff
- 2.0 bar

- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Legg inn
av Puff » 20 feb 2007, 23:07
For min del er lodding helt greit,men det er ikke sikkert alle er like drevne innen lodding,å da er den der mye bedre en ei dårlig lodding som vil gå i stykker etter en stund.
Men er enige i det dere sier,lodding er bra.
Ps : har aldri vært borti en scotchlock som har forårsaket korrosjon
Edit : etter litt ettertanke skal det faktisk en del til for å fucke opp ei lodding

2003 Saab 9-5 2.0t
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 16 jul 2007, 18:57
Løfter en gammal tråd her.. veit hva alle ledningene er uten om den orange? skal den kobles til en dimmer av noe slag eller?