Bensinpumpe og900i
Moderator: Moderatorer
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Bensinpumpe og900i
Har siste utgave og900 bensintank med Walbropumpe og ejektor. Selve pumpemotoren selges på Speedparts, mens jeg må kjøpe hele sulamitten hos Saab-forhandleren. Jeg plukket sund pumpeenheten i dag og så at gummioppheng og plastdetaljer var blitt stive og ikke like elastiske som da de var nye. Spørsmålet mitt er om det er nok å bytte bare pumpemotoren. Noen som har erfaringer med hvor lenge etterpå det blir stille ved bytte av bare motoren?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Skift bare pumpa du det holder lenge
At slangene er harde er jo rett og slett at de er av hardplast.
Benytter også anledningen og flytter denne til Saab Teknisk da dette i høyeste grad er et teknisk spm

At slangene er harde er jo rett og slett at de er av hardplast.
Benytter også anledningen og flytter denne til Saab Teknisk da dette i høyeste grad er et teknisk spm

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Tore N795
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 84
- Registrert: 16 okt 2006, 20:58
- Medlemsnummer: N795
- Bil: SAAB 9-5 Estate
Jeg byttet også bare selve pumpa. Betalte rundt 1100,- for den såvidt jeg husker. Skal du bytte alt med oppheng filter osv synes jeg å huske at dette kostet over 2500,- hos SAAB.
PS: SAAB byttet dimensjon på tilkoblingene til pumpa i midten av 1990, så pass på at du får riktig pumpe.
PS: SAAB byttet dimensjon på tilkoblingene til pumpa i midten av 1990, så pass på at du får riktig pumpe.
2002 9-5 2.0t Vector Estate
1990 900i 16v
1990 900i 16v
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Det er en 92-mod, så jeg bestiller den siste typen med 8 mm nippel. Jeg forstår at det følger gummislange og slangeklemmer med pumpa fra Speedparts. Er det for at du skal koble deg på orginal hardplastslange f. eks ved T-stykket?
Forøvrig selges bare komplette pumper fra Saab nå til en pris av i overkant av 4 000,-
Forøvrig selges bare komplette pumper fra Saab nå til en pris av i overkant av 4 000,-
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- og900turbo
- 1,5 bar
- Innlegg: 355
- Registrert: 18 mai 2006, 23:02
- Medlemsnummer: N681
- Navn: Karl Otto
- Bil: Saab 9-5 Aero
- Sted: Bodø
Freshmaker, du ble akkurat for sein, for jeg sendte nettopp bestillinga til Speedparts på masse deler inkl. bensinpumpa. Jeg går ut fra at det er en orginal Walbropumpe jeg får derfra?
Biltema skriver dette om sine pumper:
Biltemas elektriske for- (primær) og hoveddrivstoffpumper tilsvarer bilens originalpumpe (samme tekniske spesifikasjoner). For enkelte bilmodeller kan det likevel være nødvendig med enkelte mindre modifiseringer.
Biltemas elektriske for- og hoveddrivstoffpumper har god funksjon, god konstruksjon, stille gange og lang levetid.
Dette tolker jeg som at det ikke er orginale pumper, så det spørs hvor god kvalitet det egentlig er på dem da?
Så i dette tilfellet lar jeg bestillingen fra Speedparts stå, men det er klart jeg blir litt skuffet hvis de leverer ei "kopipumpe" ala Biltema.
Biltema skriver dette om sine pumper:
Biltemas elektriske for- (primær) og hoveddrivstoffpumper tilsvarer bilens originalpumpe (samme tekniske spesifikasjoner). For enkelte bilmodeller kan det likevel være nødvendig med enkelte mindre modifiseringer.
Biltemas elektriske for- og hoveddrivstoffpumper har god funksjon, god konstruksjon, stille gange og lang levetid.
Dette tolker jeg som at det ikke er orginale pumper, så det spørs hvor god kvalitet det egentlig er på dem da?
Så i dette tilfellet lar jeg bestillingen fra Speedparts stå, men det er klart jeg blir litt skuffet hvis de leverer ei "kopipumpe" ala Biltema.
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt: