Chip tuning til 9000CSE

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 27 jul 2006, 17:11

Men hvordan får man kjørt forbi da? En automat kjører jo stort sett på lave turtall :P
04' 9-3ss 1.8t

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 27 jul 2006, 18:24

Dette kan vel tyde på at Lie aldri bør kjøre bil med automat...... :wink:
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 27 jul 2006, 18:32

Det har gått greit de gangene jeg har gjort det, men det kan tenkes jeg ødela automatkassen, fordi jeg har en lei tendens til å trykke pedalen i bånn :wink:
04' 9-3ss 1.8t

Kim_H N822
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 56
Registrert: 04 jul 2006, 16:05
Sted: Ski

Legg inn av Kim_H N822 » 27 jul 2006, 18:36

Høres ut som vi har den samme leie tendense Lie :P Tror d blir problemtet hivs jeg chiper den, at man presser den enda litt mer. Er det noen her i Norge (helst midt-Norge) som utfører chip tuning og som Per nevnte, sletter gammel programvare og setter inn nytt?
Saab 9000CSE 2.3 turbo aut. M95
(solgt) På leting etter "ny" saab!

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 27 jul 2006, 18:38

Det regner jeg med at TT her på forumet kan ordne, men for øyeblikket tror jeg han er en tur i England, så snakk med han når han er tilbake du :)
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
PerI
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 187
Registrert: 24 sep 2004, 01:00
Sted: Elverum
Kontakt:

Legg inn av PerI » 27 jul 2006, 21:36

Kim_H skrev:Høres ut som vi har den samme leie tendense Lie :P Tror d blir problemtet hivs jeg chiper den, at man presser den enda litt mer. Er det noen her i Norge (helst midt-Norge) som utfører chip tuning og som Per nevnte, sletter gammel programvare og setter inn nytt?
Jeg foreslår en tlf. til MapTun. Snakk med Jonny. Jeg sendte boksen nedover med posten. OBS!!! Om du legger inn programvare for 200 HK'ern eller Aero må du ha en magnetventil + slangesats i tillegg.

PS. Det var Per Johansson på Trollspeed som tipset meg om Jonny den gang. MapTun gjør programvare for Trollspeed...
..hvorfor sloss om en ball når man kan leke med biler..??!!

Brukeravatar
ottorasmussen N242
Overload!!!
Innlegg: 1145
Registrert: 10 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N242
Navn: Otto Rasmussen
Bil: 2003 Saab 9-5 vector, 2.0t
Sted: Bergen

Legg inn av ottorasmussen N242 » 27 jul 2006, 21:56

Lie kjører aldri fortere enn fartsgrensen.
Og han har manuell gir.
Eller... Hadde. Kassen er røket. :)
Eier av bla. WIS og EPC, AIC, STM, EAC, TIS2000, SAAB MP.
Også lykklig eier av en Saab 96 v4 - 1700, årsmodell 76, samt en Saabo fra 1967.

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 28 jul 2006, 09:54

jeg har en 96 mod 9000 2,0t med BSR steg 3 og automat, kjører med fornuft, men det går jo ikke altid så greit å lavere å akse da, har vel ikke kjørt mer enn 5000km med steg3, men den var jo på steg 2 i ett par år, så det går helt fint å trimme med automat, men det er jo mye gøyere mend manuell :lol:
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Svar