02 og opp er å foretrekke, ble mye bedre seter (sidestøtte), i tillegg er det oppdatert front, bakende, annen servovirkning og oppdatert understell, bedre materialer i dashbord +++. Jeg sammenlignet direkte, og jeg synes at det er stor forskjell mellom 01 og 02, såpass at jeg heller ville gått for 02 om jeg har hatt penger til det!! Går ann å gjøre et kupp på enkelte 02 modeller også, trenger ikke koste all verden mere. I tillegg så tror jeg at man taper mindre på en 02 til syvende å sist, og det er det som koster ved bil, verditapet!
MEN, avhengig av hvor mye du skal legge i, så er 9-5 en knallbil uansett, men anbefaler deg å sjekke ut om disse forskjellene betyr noe for deg, om merprisen er verdt forskjellen..
Uansett, lykke til med kjøp av en knallbil!!
EDIT : De tåler å trimmes opp noe uten å gjøre noe annet en software, men det vet Nordic alt om! 200hk+ fra en 2.0t er normalt. Og kontakter du en Saab-forhandler å "dealer" litt, så kan du komme billig unna med Hirsch original-trim også, evt originalboks.. finnes kanskje ikke Hirsch til før 02?
2003 Saab 9-5 2.0t automat st.v.