Max ladetrykk på og900 t16 u/hardware endringer?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Henrik N449
Overload!!!
Innlegg: 1943
Registrert: 10 nov 2004, 01:00
Sted: Drammen

Legg inn av Henrik N449 » 01 mar 2007, 11:53

også må du melde deg inn i klubben, legge ut litt bilder av bilen din, og så kan vi ta dette på trimmingforumet:D
Medlemsnr. N449

-1994 900SE turbo
-1985 og900 aero

Dagens værmelding: Vær snill og grei

Brukeravatar
Petruski
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 28 feb 2007, 20:25
Sted: Bodø

Legg inn av Petruski » 01 mar 2007, 12:04

Hehe. Må vell det.
Hvordan er det med boltsirkel på de "nye" bremsene?
Mener at det ikke er samme....?
Saab 900 Turbo 16

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 762
Registrert: 24 mai 2004, 01:00

Legg inn av Griffin N430 » 01 mar 2007, 12:07

Petruski skrev:Hehe. Må vell det.
Hvordan er det med boltsirkel på de "nye" bremsene?
Mener at det ikke er samme....?
4 x 108 på den nye boltsirkelen...
4 x 114,3 på den gamle

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Legg inn av Edward N812 » 01 mar 2007, 12:10

4x108. samme som på 9000 altså. samme innpresset tror jeg også det er (i alle fall omtrent) for jeg har sett et par folk bytte felger fra og900'er til 9000. hva den er husker jeg ikke, men rundt 30 eller 35.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Brukeravatar
stvei.N643
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 66
Registrert: 30 apr 2006, 15:45
Medlemsnummer: N.643
Navn: svein Tveiterås
Bil: 9-3 se.02. 99le 73.mod
Sted: samnanger [bergen]

Legg inn av stvei.N643 » 01 mar 2007, 17:19

33 inpress på 9000
stvei.N.643
9-3 se02mod. 99le 73mod.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 01 mar 2007, 17:37

Eliah skrev:Jeg kan også bekrefte det griffin sier. 1 bar, muligens 1,1 går som oftes, men ikke noe mer uten ny IC og brensechip
Har en brennselschip liggende til Åge T16 ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 01 mar 2007, 19:15

stvei.N643. skrev:33 inpress på 9000
Og egentlig 39 på 900.. Men jeg har ikke annet enn 9000 felger..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Petruski
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 28 feb 2007, 20:25
Sted: Bodø

Legg inn av Petruski » 01 mar 2007, 19:31

Griffin N430 skrev:
Petruski skrev:Hehe. Må vell det.
Hvordan er det med boltsirkel på de "nye" bremsene?
Mener at det ikke er samme....?
4 x 108 på den nye boltsirkelen...
4 x 114,3 på den gamle

Da gidder jeg ikke bytte :S
Er svindyrt å kjøpe nye felger :P
Men holder det ikke me slissa da??
Saab 900 Turbo 16

Brukeravatar
Petruski
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 34
Registrert: 28 feb 2007, 20:25
Sted: Bodø

Legg inn av Petruski » 01 mar 2007, 19:32

ParADigM N558 skrev:
Eliah skrev:Jeg kan også bekrefte det griffin sier. 1 bar, muligens 1,1 går som oftes, men ikke noe mer uten ny IC og brensechip
Har en brennselschip liggende til Åge T16 ;)

Mye skal du ha for den da??
Må sjekke om den faktisk er chippa :S
Er det noe spesielt jeg burde se etter??
Saab 900 Turbo 16

Svar